رنو 5 جدید با دلار 22 هزار تومانی چند تمام می‌شود؟

رنو 5 – خودروی جمع و جور و ارزان قیمت در ذهن ایرانی‌ها – که سال هاست تولید آن در کشور ما و جهان متوقف شده قرار است با شکل و شمایل مدرن و موتور الکتریکی به بازار بازگردد اما اگر این خودرو با نرخ امروز دلار وارد بازار ایران شود چند قیمت می خورد؟

به گزارش کاماپرس، بازار خودرو ایران همیشه به خودروهای کوچک و کم مصرف و ارزان قیمت روی خوش نشان می دهد و به همین دلیل رنو 5 یکی از خاطره انگیزترین خودروها در کشور ما به شمار می رود.

اگر بشنویم رنو 5 قرار است با ظاهر زیبا و امروزی و با موتور جدید به خیابان ها و جاده های ایران بازگردد قطعا بسیاری از ایرانی ها با یادآوری خاطران خوبی که از رنو 5 های قدیم دارند، از این خبر خوشحال می شوند به شرط آن که قیمت این خودرو هم برای آنها قابل پرداخت باشد.

بازگشت رنو 5 به ایران ممکن است؟

تولید رنو 5 مدرن با موتور الکتریکی و ظاهر متحول شده از سیاست های جدید شرکت رنو فرانسه برای بازگشت به دوران سودآوری و اوج است و ورود این خودرو به بازار ایران نیز با تغییراتی که احتمالا بعد از ریاست جمهوری بایدن آغاز می شود، غیر قابل تصور نیست اما مانع اصلی برای دسترسی متقاضیان ایرانی به این خودرو قیمت آن است.

آریاک سفر

رنوی جدید در ایران چند قیمت می خورد؟

قیمتی که شرکت فرانسوی برای رنو۵ برقی در نظر گرفته حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار برآورد می شود که حتی اگر قیمت 20 هزار دلاری برای این خودرو در نظر بگیریم با قیمت کنونی دلار آزاد یعنی حدود 22 هزار تومان، متقاضیان زنده کردن خاطره رنو 5 باید برای این خودرو حدود 440 میلیون تومان بپردازند.

البته افق پیش رو آبستن تحولاتی است که می تواند قیمت دلار را به کانال های پائین تر سوق دهد و در این صورت قیمت این خودرو نیز به تناسب کاهش دلار ، ارزان تر خواهد شد.

شایان ذکر است خبر تولید مجدد رنو 5 طرفداران این خودرو در جهان را نیز خوشحال کرده چرا که این خودرو یکی از شناخته شده ترین خودروهای فرانسه در جهان بود که طی سال‌های ابتدای دهه 1970 تا اواسط دهه 1990 بیش از ۵/ ۵ میلیون دستگاه از این خودرو در سرتاسر جهان تولید و روانه بازار شد.

در کشور ما نیز تولید رنو 5 به سال های پیش از انقلاب باز می گردد و این خودرو تا سال ۱۳۸۶ نیز نام رنو پی‌کی تولید می شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : رنو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رنو 5 جدید با دلار 22 هزار تومانی چند تمام می‌شود؟

  1. دست دوم بهتر گفته:

    تنها راه واردات خودروی دست دوم زیر 5 هزرا دلار است به ارقام یک تا دو میلیون واردات
    مثلا متوسط خودروی دست دوم 3 هزار دلار بگیریم میشود یک میلیون خودرو سه میلیارد دلار با توجه حجم عظیم دلار غیب شده اکنون با قانونی بدون انتقال ارز هم میشود وارد کرد و با عوارض و مالیات ده درصد، این تنش قیمیت شکست و ناوگان نوسازی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز