رنو، سبزترین خودروساز اروپا خواهد شد

مدیر ارشد شرکت خودرو سازی رنو، لوکا دومئو معتقد است توانایی رنو در تغییر موقعیت تجاری خود برای تحرک پایدار نقش زیادی در موفقیت این مجموعه دارد. این گروه خودرو سازی مدعی است که می‌تواند به «سبزترین خودروساز منطقه اروپا» تبدیل شود.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام قبلی لوکا دومئو از هر 10 خودرویی که در سال 2030 فروخته خواهد شد، 9 خودرو دارای پیشرانه الکتریکی خواهند بود. مجموعه فرانسوی رنو روی مقوله پایداری و فناوری‌های جدید به عنوان بخشی از برنامه ریزی‌هایش برای احیای نام تجاری خود متمرکز شده است. استراتژی این شرکت به تقاضای بازار ترکیبی از مدل‌های برق دار و تمام الکتریکی بستگی دارد.

دومئو معتقد به حرکت این مجموعه به سمت پایداری بوده، زیرا که این اقدام برای کمک به احیای ثروت رنو در تولید خودروهای دارای ارزش بالاتر در دسته‌های سی و دی مهم تلقی می‌شود. تاکنون شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا خودروهای خود را در 9 دسته مختلف و 16 زیر مجموعه متفاوت به تولید رسانده‌ که دسته‌های سی و دی دو دسته در خودروسازی‌های بزرگ محسوب می‌شوند.

این مجموعه در حال گسترش دامنه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی خود بوده، ضمن اینکه هیبریدهایی کنونی رنو ای تچ، پلاگین هیبریدی کپچر و مگان در سال جاری به نسخه‌های هیبریدی کوپه شاسی بلند جدید آرکانا، کپچر و مدل رنو مگان پی‌اچ‌ای‌وی اضافه شدند. همچنین رنو بر روی یک موتور 2/1 لیتری سه سیلندر جدید در حال کار بوده که احتمالا بر پایه موتور هیبریدی 197 اسب بخار و پلاگین هیبرید چهار چرخ متحرک 276 اسب بخاری است. این شرکت در اواخر سال جاری رنو مدل کراس اوور ای تچ الکتریک خود را به بازار عرضه  و در همان زمان نیز خودروی زوئی را به خط تولیدش وارد خواهد کرد.

آریاک سفر

برنامه‌های آینده رنو

این شرکت خودروسازی تا سال 2024 قصد ارائه پیشرانه جدید در انواع مدل‌های خود در رده‌های بالا، به ویژه دسته سی- اس یو وی، را دارد. همچنین مجموعه رنو در نظر دارد که تا سال 2030 از لحاظ درصد مواد بازیافتی موجود در وسایل نقلیه به «بهترین تولید کننده جهان» تبدیل شود. اخیرا مجموعه رنو به منظور توسعه راه حل‌های تحرک و حمل و نقل شهری با چهار شرکت دیگر توافق کرده است.

خودروسازی رنو از سال 1899 توسط لوئیس رنو و برادرانش تاسیس شد. محصولات این کارخانه تازه تاسیس در سال 1905، زمانی که یکی از محصولاتش برای راه اندازی خط تاکسیرانی خریداری شد، به تولید انبوه رسید. مجموعه رنو در فاصله زمانی اندکی از تاسیس، جهانی شده و محصولاتش در سایر کشورها مورد استقبال قرار گرفت. در حال حاضر این شرکت در حال حاضر به دنبال تبدیل شدن به یک رهبر فناوری در فرانسه است.

مرتبط با : رنو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز