رمزارزها از دور خارج می‌شوند؟!

اصلاح بازار بیت کوین فراتر از حد انتظار رفته، طوری که در یک هفته اخیر نزدیک 5 هزار دلار افت ارزش را به ثبت رساند. در حال حاضر هر واحد بیت کوین 45 هزار و 567 دلار قیمت دارد. گویا بار دیگر مسئله انرژی مصرفی برای تولید بیت کوین مورد توجه جهانیان قرار گرفته، به همین دلیل معضل جدیدی برای این ارز دیجیتال به وجود آمده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به دنبال پررنگ شدن مسئله انرژی مصرفی در تولید بیت کوین، کمیسیون بازارهای مالی و اوراق بهادار اروپا در گزارش خود با عنوان «رمزارزها؛ روندها، ریسک‌ها و تلاطم‌ها» از ارزهای دیجبتالی به عنوان خطری برای ثبات مالی بازارها نام برده که دارای پیامدهای زیست محیطی زیان بار به ویژه در حوزه استخراج رمزارزها هستند. همین مسائل به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین دامن زده و دوره اصلاح آن را طولانی‌تر کرده است. این در حالی است که پنج روز گذشته این نوع دارایی دیجیتال به دامنه قیمتی 52 هزار دلاری هم دست پیدا کرد.

آریاک سفر

96 میلیارد کیلووات برق برای تولید بیت کوین!

در حال حاضر متوسط برق سالیانه برای تولید بیت کوین حدودا 96 میلیارد کیلووات برآورد شده است. به صورت جزئی متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت کوین حدود 300 مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از 35 هزار واحد مسکونی در یک روز است! در صورت تامین برق مراکز استخراج رمزارز از طریق بورس انرژی یا با تعرفه صنعتی، به ازای استخراج هر بیت کوین حدود 450 میلیارد تومان یارانه حامل‌های انرژی به استخراج کنندگان تعلق می‌گیرد.

هم اکنون ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی 2 هزار و 90 میلیارد دلار برآورد شده که این رقم نسبت به روز قبل 0.84 درصد افزایش پیدا کرده است. 41 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین است و 18 درصد هم به اتریوم تعلق دارد.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز