رشد 78 درصدی گشایش اعتبارات اسنادی ریالی بانک صنعت و معدن

سرمایه

در پنج ماه نخست سال‌جاری گشایش اعتبارات اسنادی ریالی بانک صنعت و معدن ۷۸ درصد رشد داشته است. براساس آمارهای اعلام شده ضمانت‌نامه ریالی این بانک نیز در همین مدت ۱۲۳ درصد و پرداختی‌های ریالی نیز ۱۰۴ درصد رشد داشته‌اند.

به گزارش کاماپرس، قراردادهای منعقدشده بانک در پنج ماه نخست امسال ۴۵ درصد، مصوبات ۵۱ درصد و وصولی‌های ریالی نیز ۹۶ درصد افزایش داشته است. مانده سپرده‌های چهارگانه نیز رشدی ۷۵ درصدی را ثبت کرده است. همچنین بالغ بر ۸۸ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش از ابتدای سال‌جاری تا پایان مرداد به متقاضیان پرداخت کرده است.

در همین حال میزان پرداختی‌ها در این بانک نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۴درصد افزایش داشته است. ضمنا در مدت یاد شده طرح‌های تسهیلاتی صنعتی و معدنی که دارای توجیه‌پذیری لازم بودند به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال مصوب شدند و طرح‌هایی در مجموع به مبلغ ۹۵ هزار میلیارد ریال به مرحله قرارداد با بانک رسیده‌اند.

دنیای اقتصاد در گزارشی افزود: گفتنی است در پایان ۱۲ ماه سال ۹۸ در مجموع میزان پرداختی‌های این بانک به طرح‌های صنعتی و معدنی مورد پذیرش، ۱۷۵ هزار میلیارد ریال بوده است. به‌طور کلی اعلام شده که حجم سرمایه‌گذاری این بانک در ۶ سال دولت تدبیر و امید به ۱۵ میلیارد یورو در قالب فاینانس، منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و منابع داخلی بانک صنعت و معدن رسیده است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک صنعت و معدن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز