رشد 19 هزار واحدی بورس همزمان با گران شدن دلار و سکه

شاخص بورس تهران امروز همسو با بازارهای موازی دیگر، بیش از 19 هزار واحد رشد کرد.

به گزارش کاماپرس، بورس در اوج دوران رونق خود در چهارماهه ابتدای سالجاری نبض خود را با بازار ارز و قیمت دلار هماهنگ می کرد و به نظر می رسد این روزها نیز این همین ماجرا در حال تکرار است.

سرمایه گذاران ریسک معاملات دلار را در حال حاضر بالا ارزیابی می کنند اما قیمت سهام در شرایط فعلی جذاب است و بسیاری از سهم ها اکنون در کف قیمت قرار دارند.

این وضعیت موجب شده است که بازار سهام بار دیگر پررونق شود و طی دو هفته اخیر کمتر روزی این بازار شاهد رکود بوده است.

امروز نیز در ابتدای هفته بورس روز نسبتا خوبی داشت. بنا به اعلام فرارو شاخص کل بورس تهران با وجود روند نزولی که در شروع معاملات داشت، تا پایان ساعت کاری بورس تحت تاثیر رشد شرکت‌های کوچک ۱۹ هزار و ۷۳۰ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. امروز شنبه ۱۵ آذرماه شاخص کل ۱.۳۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۲.۰۵ درصد رشد کردند که به خوبی نشان می‌دهد امروز وضعیت شرکت‌های کوچک به مراتب بهتر از شرکت‌های بزرگ بوده است. در این روز نماد‌های فارس، کگل، کچاد، خودرو، رمپنا، حکشتی و وامید تاثیرگذارترین نماد‌ها در رشد شاخص کل بودند.

آریاک سفر

وضعیت نامطلوب نمادهای بزرگ بازار

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات نشان می‌دهد هرچند شاخص کل صعودی شد و اغلب نماد‌ها به رنگ سبز درآمدند، اما همچنان نماد‌های بزرگ در هر گروه وضعیت چندان مساعدی نداشتند. برای مثال در گروه بانک و موسسات اعتباری به عنوان برترین گروه صنعت، نماد‌های وبصادر و وبلمت با قیمت پایانی منفی و قیمت آخرین معامله نزدیک به روز قبل به کار خود پایان دادند. وتجارت هم نتوانست رشد چشمگیری داشته باشد. در گروه صندوق‌های ETF دارا یکم با نزولی بودن وبملت و وبصادر چاره‌ای جز کاهش قیمت نداشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز