رشد کم سابقه شاخص کل طی روز جاری!

شاخص کل بورس با رشد 42 هزار و 221 واحدی نسبت به پنج شنبه گذشته، در محدوده یک میلیون و 440 هزار و 638 واحدی قرار گرفت. این بیشترین رشد شاخص کل از ابتدای سال 1400 تاکنون محسوب می‌شود. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به دور روز گذشته 11 هزار و 912 واحد بالا رفت و به محدوده 386 هزار و 254 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار بورس امروز شاهد انجام 867 هزار و 563 معامله به ارزش 89 هزار و 140 میلیارد ریال بود. در واقع معاملات امروز بازار بورس 7.57 میلیارد سهم حجم خورد. بیشتر از 65 درصد نمادهای بورس طی روز جاری بالغ بر 3 درصد رشد پیدا کردند. نمادهای «شستا»، «فولاد» و «فارس» بیشترین اثر را در شاخص کل امروز بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «پکویر»، «شستا» و «وبصادر» بود. همچنین بالاترین تقاضای خرید سهام هم به شرکت‌های خودرو، انرژی 3 و کمند مربوط می‌شد.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

آریاک سفر

حمایت 150 میلیون دلاری از بورس

طبق اطلاعات موجود، صندوق توسعه ملی احتمالا تا آخر ماه جاری معادل 150 میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه، برای بهبود اوضاع بورس، واریز خواهد کرد. چند روز پیش ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه را خواستار شد.

براساس گزارش بورس پرس، پیگیری‌ها حاکی از آن است که واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به طور جدی در حال انجام است و مشکلات بر سر راه این اتفاق برطرف شده و به زودی باید منتظر نتیجه این کار بود. چون بررسی‌ها نشان دهنده این است که به زودی واریز منابع مالی وارد مرحله نهایی شده و به زودی مبلغ مورد نظر به حساب صندوق تثبیت واریز می‌شود.

اصل اقدام مذکور اینگونه است که ابتدا باید یک بانک برای پرداخت منابع مالی از سوی صندوق توسعه ملی انتخاب و منابع مالی از طریق آن به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز