رشد چشمگیر ارزش سهام شرکت تسلا در اولین ماه سال 2020

مدل S

آمارشرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در اولین ماه سال 2020 میلادی با افزایش چشمگیر ارزش سهام خود مواجه شده است. به گزارش کاما پرس به نقل از وال استریت ژورنال، اکنون تسلا به دلیل رشد قیمت سهامش در ابتدای سالجاری به یکی از پرطرفدارترین وبا ارزش‌ترین سازنده اتومبیل در آمریکا تبدیل شده است. تسلا که درحال حاضر با ارزش سهام 84.5 میلیارد دلار در بازار حتی از خودروساز بزرگ دیگر آمریکا یعنی فورد که ارزش سهام آن در سال 1999 به 80.81 میلیارد دلار رسیده بود، پیشی گرفت اما هنوز در جدول با ارزش ترین شرکت‌های خودروسازی بعد از “تویوتا” و “فولکس واگن” قرار دارد که به ترتیب ارزش سهامشان 231.8 میلیارد و 98 میلیارد دلار است. درست یک ماه بعد از اینکه قیمت سهام تسلا برای اولین بار به 400 دلار رسید، سهام شرکت از500 دلار هم گذشت. طبق گزارش‌ها، هرسهم تسلا، 516 دلار می ارزد و این به این معناست که کل سهام شرکت بیشتر از 84.5 میلیارد دلار می ارزد.
شرکت اتومبیل سازی تسلا حدود 000/112 دستگاه اتومبیل را در سه ماهه چهارم سال 2019 و500/367 دستگاه را در کل سال وارد بازار کرده است. هرکدام ازاین ارقام، رکورد جدیدی را برای این شرکت ثبت کرده است. درسال های گذشته، این شرکت حداقل 000/360 دستگاه اتومبیل را وارد بازار می کرده است. این شرکت برای پیشرفت‌های روزافزون آمادگی کامل دارد وکارخانه جدیدی را درست یک سال بعد از شروع ساخت و ساز در اوایل ماه درچین افتتاح کرده وتصمیم دارد سومین کارخانه را در آلمان بسازد. برای اینکه الوان ماسک(مدیرعامل تسلا) پاداشی از %1 سهام که ارزشش 1 میلیارد دلار است را بگیرد، باید دو رویداد مهم را پشت‌سر بگذارد. اول اینکه سهام شرکت باید بیشتراز100 میلیارد دلار باشد که درحال حاضرکمی بیشتر از84.5 میلیارد دلار است. دوم؛تسلا باید سود سهام و درآمدش از 20 میلیارد دلاربیشتر باشد؛ که به گفته کارکنان این شرکت، درحال حاضر سود سهام و درآمد تسلا درسال به 20 میلیارد دلار رسیده است.شرکت تسلا خصوصیاتی دارد که ممکن است هیچکدام از شرکت‌های اتومبیل سازی این خصوصیات را نداشته باشند؛ وفاداری، اشتیاق و مشتری مداری. درحالی که شرکت تسلا روی اتومبیل‌های برقی خود کارمی کند، رقیبان تسلا درگیرظاهر ماشین‌های خود هستند تا بتوانند همانند تسلا در خیابان‌ها بدرخشند. درسال 2019،مدل 3 تسلا،بیشترین طرفدار را درمیان اتومبیل‌‎های برقی آمریکایی داشته است.

مدل S

این مدل به قدرت و شتابش معروف شده است ودستگیره درب هایش کاملا برقی هستند.همینطورطبق استانداردهای جهانی،ازامنیت بالایی برخوردار و در شرایط مختلف جوی عملکرد خوبی را ازخود نشان داده است. شرکت تسلا علاوه بر تولید خودرو های برقی،قطعات موردنیاز ترن های برقی و پکیج های باتری لیتیم-یون راهم برای شرکت های دیگر مثل تویوتا تولید می کند. یکی از ویژگی های مهم خودروهای شرکت تسلا،رانندگی خودکاراست و این شرکت ادعا دارد که این ویژگی،احتمال تصادف را کاهش می‌دهد.

آریاک سفر

 

 

مرتبط با : تسلا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز