رشد قیمت محصولات فولادی همگام با بورس کالا + قیمت روز میلگرد سایز 28

بازار در هفته گذشته پس از افزایش هیجانی قیمت با شروع تعطیلات متوقف شد و پس از چهارشنبه، در اکثر مقاطع قیمت‌ها ثابت اعلام شد. میلگرد سایز 28 نیز از جمله محصولاتی بود که کمی کاهش قیمت را تجربه کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما پیش‌بینی می‌شود با اعمال دامنه منفی ۳ درصد بورس کالا، رشد اندکی در قیمت محصولات فولادی در هفته جاری مشاهده شود.

اکنون آمارها نشان می‌دهند، متوسط قیمت میلگرد آجدار در بازار داخلی رقمی حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که در مقایسه با ابتدای سال کاهش ۱۷ درصدی داشته است. نرخ این محصول در ابتدای سال ۱۸ هزار و ۲۳۵ تومان بوده که میزان کاهش آن رقمی حدود ۲ هزار و ۶۳۵ تومان برآورد شده است. اگرچه پنجشنبه گذشته بازار تقریبا رو به ثبات داشت اما همچنان برخی مبادی فروش در صدد افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی نرخ این محصول بودند. در حالی که اکنون میلگرد سایز 28 کاهش قیمت را تجربه کرده و قیمت آن به 14 هزار و 633 تومان رسیده است. در برخی کارخانه‌ها هم میلگرد سایز 28 افزایش قیمت داشت.

در نهایت، به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت‌ها، اخبار برجامی بود که هیجاناتی را به بازار ارز تزریق کرد. و این نوسانات، به بازار آهن هم رسید. با این وجود، برخی پارمترها از جمله نرخ جهانی و میزان تقاضا، دلار نیمایی و … آدرس ثبات قیمت‌ها را می‌دادند.

آریاک سفر

حالا برخی کارشناسان معتقدند که هفته پیش رو نیز افزایش قیمت‌ها را در بر خواهد داشت. دلیل آن‌ها این است که اعمال دامنه منفی ۳ درصد روی محصولات بورسی و تداوم هیجانات ناشی از تحرکات نرخ دلار در اثر اخبار برجامی، ممکن است افزایش قیمت جزئی را نتیجه بدهد.

در بازارهای جهانی اما کاهش قیمت تداوم دارد به طوری که نرخ بیلت صادراتی ایران ۴۵۵ دلار در هر تن برآورد شد که بیانگر کاهش ۵ درصدی این محصول است که معادل ۱/۱ درصد است، همچنین نرخ اسلب صادراتی کشور نیز هفته پیش حدود ۴۳۰ دلار در هرتن برآورد شد که گویای کاهش ۷/۵ دلاری نرخ این محصول است. ضعف شدید تقاضا بازار جهانی را در آستانه رکود قرار داده است به همین جهت شاهد تداوم ریزش نرخ محصولات فولادی در هفته گذشته بودیم.

در ادامه این مطلب قیمت انواع محصولات آهنی از جمله میلگرد سایز 28 قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز