رشد قیمت سکه و افزایش احتیاط سکه بازان

قیمت طلا و سکه امروز هم در مدار افزایشی قرار دارد. نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 12 هزار و 300 تومان بالا رفت و به مرز یک میلیون و 216 هزار و 700 تومان رسید. قیمت سکه هم از مرز حساس 12 میلیون و 200 هزار تومانی گذشت. نرخ اونس و دلار بر رشد قیمت سکه در معاملات پشت خطی موثر بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت سکه و عبور آن از محدوده مهم 12 میلیون و 200 هزار تومانی طی روزهای آینده باعث ایجاد فضای هیجانی‌تری در بازار این فلز گرانبها خواهد شد. با این وجود برخی کارشناسان حوزه طلا معتقدند که سکه بازان در خرید این فلز گرانبها جانب احتیاط را حفظ کرده‌اند. چون این هراس در آن‌ها وجود دارد که قیمت دلار مرز 28 هزار تومانی را از دست بدهد.

برخی تحلیلگران معتقدند در صورتی که نرخ دلار و اونس همچنان در مسیر افزایشی باشد، احتمالا نرخ سکه به محدوده 12 میلیون و 300 هزار تومانی هم خواهد رسید. سکه در صورتی کانال 12 میلیون و 200 هزار تومانی را ترک خواهد کرد که نشانه‌هایی مبنی بر عقب نشینی دلار از مرز قیمتی 28 هزار تومانی به وجود بیاید.

آریاک سفر

اخبار مهم بازار طلا:

وضعیت اونس جهانی چطور است؟

البته افزایش قابل توجه نرخ اونس و حفظ این کانال قیمتی هم در این موضوع موثر بوده است. در حال حاضر نرخ اونس با کاهش 0.1 درصدی در محدوده هزار و 827 دلاری قرار دارد. با توجه به رشد بهای اونس، ارزش ذاتی سکه به طور معناداری رشد پیدا کرده که این موضوع تمایل خرید معامله گران را افزایش داده است.

با این وجود برخی از تحلیلگران بازار طلا معتقدند که به این رشد قیمتی سکه نمی‌توان اطمینان کرد و امکان دارد نرخ این فلز گرانبها نزول غیرمنتظره‌ای داشته باشد. در حال حاضر هم سکه بازان برای خرید محتاطانه عمل می‌کنند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز