رشد قیمت سکه بر خلاف انتظارات!

لست سکند

طی روز جاری قیمت طلای 18 عیار نسبت به دو روز گذشته با کاهش 0.28 درصدی به یک میلیون و 138 هزار و 600 تومان رسید. اما نرخ سکه در مقایسه با دو روز پیش 0.17 درصد بالا رفت و تا محدوده 11 میلیون و 745 هزار تومان پیش رفت. رشد اندک قیمت دلار باعث شده تا نرخ سکه اندکی افزایش پیدا کند.

به گزارش کاماپرس، معامله گران انتظار داشتند که با نزدیک شدن به زمان آغاز مذاکرات قیمت سکه کاهش داشته باشد. اما رشد نرخ دلار و اونس در هفته اخیر باعث افزایش قیمت سکه شد. هر چند که قیمت سکه اندکی بالا رفته اما همین موضوع باعث شده تا سرمایه گذارانی که از بازار این فلز گرانبها عقب نشینی کردند با دیگر به این بخش بازگردند.

به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته جاری احتمال ایجاد نوسانات در قیمت زیاد است. این تغییرات با توجه به قیمت اونس جهانی و نرخ ارز ایجاد می‌شود. به نظر کشتی‌آرای زمان تغییرات در این هفته فرا رسیده است.

راز آسمان پایتخت

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، با تغییر هر یک از عواملی مانند نرخ ارز، اونس یا تقاضا برای طلا، قیمت طلای داخلی کاهش یا افزایش پیدا خواهد کرد.

قیمت اونس کاهشی شد

طی هفته اخیر بازار طلا به شدت در رکود به سر برد و میزان داد و ستدها و جذابیت سرمایه گذاری‌ها در این بخش به دلیل کاهش قیمت با افت مواجه شده بود. البته این افت سریع قیمت طلا و سکه هم ریشه در کاهش نرخ دو اهرم اصلی آن، یعنی ارز و اونس، داشت. اخبار بین المللی گویای این است که در حال حاضر قیمت جهانی طلا با افت قیمت مواجه است. در واقع این فلز گرانبها با کاهش 0.02 درصدی که نسبت به دیروز داشته اکنون در محدوده هزار و 767 دلاری قرار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز