رشد قیمت بیت کوین با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری

قیمت بیت کوین همچنان در مسیر افزایش است و  بسیار سریع پیش می‌رود. به نظر بازگشت سرمایه گذاران نهادی به بازار این ارز دیجیتال دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین باشد. در حال حاضر این ارز دیجیتال نسبت به دیروز 546 دلار رشد قیمت را ثبت کرده و به محدوده 55 هزار و 661 دلاری رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان جی‌پی‌مورگان، از بانک‌های بزرگ آمریکا، دلیل عمده این رشد زیاد قیمت بیت کوین را افزایش سرمایه گذاری‌ها در آن عنوان کرده‌اند. طبق اطلاعات موجود در گزارش جی‌پی‌مورگان، سرمایه گذاران نهادی به انجام سرمایه گذاری در بیت کوین تمایل پیدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها بیت کوین را در مقایسه با طلا ابزار مناسب‌تری برای مقابله با تورم می‌دانند.

تاکنون بیشتر از 10 میلیارد دلار از صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا خارج شده است. در مقابل طی همین بازه زمانی، نزدیک به 20 میلیارد دلار نقدینگی در صندوق‌های سرمایه گذاری بیت کوین انجام شد. این حجم سرمایه ورودی اثر مثبتی بر نرخ تسلط بیت کوین داشته و سهم این ارز دیجیتال را از بازار رمزارزها افزایش داده است.

آریاک سفر

شاید اطمینان مقامات آمریکایی درباره عدم ممنوعیت انواع ارزهای دیجیتال یکی از دلایلی باشد که باعث آسودگی خاطر سرمایه گذاران نهادی و حرکت آن‌ها به سمت رمزارزها شد. پیش‌تر گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اعلام کرده بود که آمریکا به دنبال ممنوع کردن ارزهای دیجیتال نیست.

بیت کوین و وضع قانون برای آن

بیت کوین از آنجایی که وابسته به هیچ دولتی نیست و به صورت آزادانه فعالیت دارد، در اقدامات مجرمانه به راحتی قابل استفاده است. به همین دلیل است که اکثر کشورها نسبت به رواج پیدا کردن این رمزارز در جریان پرداخت‌های مجازی نگرانی دارند. در این خصوص جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان، اعلام کرده که کاربرد اصلی ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه است و به همین دلیل این حوزه در نهایت هم قانون گذاری می‌شود.

در صورت روی دادن چنین اتفاقی، قطعا بحث عدم وابستگی بیت کوین نقض خواهد شد. چون قانون گذاری مستقیما تحت نظارت دولت هر کشور انجام می‌شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز