رشد قیمتی طلا آغاز شد

با رشد نرخ دلار و اونس طلا طی روز جاری، افزایش قیمت طلای داخلی دور از انتظار نبود. امروز هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 156 هزار و 200 تومان شد که نسبت به روز گذشته افزایش 0.77 درصدی داشت. اما قیمت سکه در مقایسه با آخرین نرخ معاملاتی دیروز تغییر نداشت و در همان محدوده 11 میلیون و 887 هزار تومان باقی ماند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران سکه انتظار داشتند با رشد قیمت دلار، سکه هم به کانال 12 میلیون برسد، اما سکه همان مرز قیمتی روز گذشته را حفظ کرد. البته فعالان بازار سکه اعلام کرده‌اند که با رشد بهای دلار، میزان خرید در بازار سکه افزایشی شده است. همین موضوع نرخ سکه را طی روزهای آینده بالا خواهد برد. شب گذشته سکه در معاملات پشت خطی به مرز قیمتی 12 میلیون تومانی هم رسید. اما امروز به همان محدوده قیمتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی بازگشت. برخی سکه بازان معتقدند که صعود سکه به نرخ 12 میلیون تومانی هموار شده و اگر رشد قیمتی اونس هم ادامه دار باشد به زودی قیمت سکه در محدوده 12 میلیون تومان ثابت می‌شود.

آریاک سفر

دلار 28 هزار تومانی قیمت سکه را بالا می برد؟

به گفته نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا، در صورت ادامه دار بودن رشد قیمتی دلار، قطعا قیمت طلا و سکه هم افزایش بیشتری خواهد داشت. اما چنانچه مسیر دلار تغییر کند، با توجه به نوسانات اونس و نبود تقاضا در بازار داخلی، مجددا قیمت‌ها در بازار طلا کاهشی خواهد شد. بذرافشان بیان کرده که بعد از ماه صفر در صورت ثبات قیمت‌ها بار دیگر خریداران طلا و سکه دست به کار شده و رونق به این بخش باز می‌گردد.

تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که قیمت دلار در کانال 28 هزار تومانی ثابت شود، انتظارات افزایشی بازار سکه نیز شدیدتر شده و احتمالا قیمت این فلز گرانبها به کانال‌های بالاتری خواهد رسید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز