رشد قیمتی دلار اتفاق افتاد

در ساعت‌های پایانی معاملات روز گذشته قیمت دلار افزایشی شد و به مرز 27 هزار و 156 تومانی رسید. با وجود اینکه عرضه دلار در دو روز گذشته بالا رفت و قیمت دلار متشکل و سنا روند رو به رشد داشت، اما نرخ دلار باز هم در ساعات پایانی روز گذشته با نرخ کمی رشد پیدا کرد.

به گزارش کاماپرس، صبح امروز بازار ارز روند یکنواختی را سپری کرد و تقریبا بودن تغییر بود. به نظر می‌رسد سطح حمایتی 27 هزار تومانی برای بازار بسیار مهم باشد. روز گذشته قیمت دلار تا مرز 26 هزار و 900 تومانی هم پیش رفت. اما در ساعات پایانی معاملات این روند تغییر کرد و نرخ دلار به 27 هزار تومان رسید. برخی از معامله گران این برگشت قیمت دلار را به جلسه اسرائیل، امارات و عربستان نسبت دادند. این دسته از معامله گران معتقدند در جلسه مذکور مسائلی مطرح شده که روی قیمت دلار در بازار ارز ایران موثر بوده است.

البته معامله گران معتقدند که رشد قیمتی دلار کاملا طبیعی است و آنچه که مانع از افزایش سریع قیمت این ارز خارجی نمی‌شود مسئله توافق احتمالی برجام، افزایش عرضه ارز و … است. اگر این قبیل اخبار و اتفاقات نبود قیمت دلار بسیار بیشتر از این‌ها رشد پیدا می‌کرد.

آریاک سفر

کف و سقف قیمت دلار

بسیاری از معامله گران نرخ 25 هزار تا 26 هزار تومان را کف بلند مدت بازار ارز می‌دانند. به این دلیل که بازار ارز در حدود 6 ماه بالای این نرخ مبادله شده و فعالان اقتصادی هم کل فعالیت خودشان را با دلار بیشتر از 25 هزار تومان تنظیم می‌کنند. در واقع برخی فعالان بازار ارز معتقدند که در نرخ 26 هزار تومان یک حمایت سنگین وجود دارد. از طرفی چون قیمت دلار با برخورد به 28 هزار تومان کاملا روندش برعکس شد، سقف این ارز خارجی در میان مدت همان سطح به نظر می‌رسد.

دیگر ارزهای بازار مثل پوند و یورو هم تغییر قیمتی نداشتند. در حال حاضر قیمت پوند 37 هزار و 76 تومان و نرخ یورو هم 31 هزار و 442 تومان است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز