رشد قابل توجه شاخص کل و افزایش ورود حقیقی ها به بورس

شاخص کل بورس بالاخره افزایشی شد و با رشد 21 هزار و 730 واحدی به یک میلیون و 496 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم رشد 7 هزار و 910 واحدی را در بازار بورس امروز ثبت کرد و در پله 451 هزار و 913 واحدی ایستاد. به نظر رشد قیمتی دلار روی افزایشی شدن شاخص کل بازار بورس اثرگذار بوده و آن را به واحدهای بالاتری رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سه نماد «پارسان»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در پایان معاملات امروز بازار بورس، ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 21 درصد رشد کرد و 13 هزار و 270 میلیارد ریالی شد. اما ارزش صف‌های فروش کم شد و به 190 میلیارد ریال رسید. پرتقاضاترین نماد امروز بازار بورس مربوط به شرکت آریان کیمیا تک بود که صف خرید 4 هزار و 550 میلیارد ریالی برای آن شکل گرفت. بیشترین صف فروش امروز بازار هم برای بیمه پاسارگاد به ارزش 150 میلیارد ریال بود.

آریاک سفر

دو عامل مهم اثرگذار روی عملکرد بورس

در حالی که چند روز به صورت مداوم پول حقیقی از بازار خارج شد و این امر توسط فعالان بازار هشدار داده شده بود، امروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 3 هزار و 110 میلیارد ریال پول حقیقی به بازار بورس آمد. در جریان معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شرکت ملی صنایع مس ایران تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 390 میلیارد ریال شد.

برخی کارشناسان خروج زیاد پول حقیقی از بازار بورس را در روزهای اخیر به علت ابهام در سرانجام مذاکرات وین دانسته‌اند. البته کاهش قیمت دلار در یک هفته اخیر هم در این موضوع بی‌اثر نبوده و باعث شده تا سهام دلاری بورس باقی نمادها را هم با ریزش مواجه کند و در نتیجه این امر پول حقیقی بیشتری از بازار خارج شود.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز