رشد قابل توجه درآمد خودروسازان لوکس بعد از شیوع کرونا

طی دو سال اخیر میزان تولیدات خودروسازان لوکس مثل ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز به دلیل کمبود تراشه‌های کامپیوتری کاهش پیدا کرده اما درآمد آن‌ها رشد زیادی داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از روزنامه بریتانیایی تایمز، با کمبود تراشه‌های تخصصی قاعدتا میزان تولیدات خودروسازان لوکس کم شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد درآمد این ماشین سازهای معروف نسبت به قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا 25 درصد بالا رفته است. این در حالی است که قبل از کرونا جریان برعکس بود. یعنی میزان عرضه اتومبیل‌های لوکس از تقاضای آن بالاتر رفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اما طی دو سال گذشته چیپ‌های کامپیوتری موردنیاز تولید خودروهای لوکس کمیاب شدند و خودروسازی‌های معروف مانند بی‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز هم به موجب این شرایط تولیدات خود را کم کردند. اکنون طبق بررسی‌های موجود عرضه از تقاضا کمتر شده و همین عامل به رشد قیمتی خودروهای تولیدی خودروسازی‌های ذکر شده کمک کرده است. این در حالی است که قبل از وقوع کرونا، خودروسازی‌های معروف دنیا مجبور بودند برای رقابت با یکدیگر و جذب مشتری بیشتر قیمت‌های خود را کاهش دهند.

تمایل خودروسازان معروف به ادامه این روند خودروسازی

روزنامه فایننشال تایمز در گزارش اخیر خود اعلام کرده که طی سه ماهه تابستان 2021، میزان فروش مرسدس بنز به دلیل کم شدن تولید، 30 درصد افت کرد اما درآمد این مجموعه طی همین مدت زمان تنها یک درصد پایین آمد. به عنوان مثال درآمد مرسدس بنز در سال 2019 تقریبا 43 هزار دلار بود اما اکنون به 60 هزار دلار رسیده و نسبت به قبل کرونا رشد خوبی داشته است.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود بیان کرده که به نظر می‌رسد خودروسازان معروف از ادامه این روند راضی هستند و بعد از برطرف شدن مشکلات مربوط به چیپ‌های کامپیوتری هم باز این شیوه را ادامه بدهند.

مرتبط با : آئودیبی ام ومرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز