رزولوشن در تلویزیون به چه معنا است؟

تلویزیون
لست سکند

رزولوشن تلویزیون یکی از مهمترین معیارها برای خرید تلویزیون است و از آنجایی که افزایش رزولوشن تلویزیون منجر به افزایش قیمت تلویزیون خواهد شد، آگاهی از این موضوع که چه رزولوشنی برای ما مناسب است، کمک خوبی برای انتخاب صحیح تلویزیون و عدم پرداخت هزینه‌های بیشتر برای خرید تلویزیون خواهد کرد.
به گزارش کاماپرس، دنیای تکنولوژی همچنان رو به جلو به پیش می‌رود و شرکت‌ها سعی می‌کنند که همگام با پیشرفت در تکنولوژی محصولات خود را ارتقاء دهند. تلویزیون نیز یکی از همین حوزه‌هاست که از گذشته تاکنون تحولات زیادی را تجربه کرده است. دنیای صوت و تصویر نیز این روزها جذابیت‌های خاص خود را دارد. در ادامه سعی خواهیم کرد که به تفاوت میان رزولوشن 8K و 4K اشاره کنیم سپس موارد مهم دیگر در خرید تلویزیون را بیان خواهیم کرد.
مواردی زیادی وجود دارد که در کیفیت تصویر یک دستگاه تلویزیون دخیل است. از جمله این موارد می‌توان به نرخ نوسازی، میزان روشنایی، سطح کنتراست، وضوح رنگ و مواردی از این قبیل اشاره کرد. رزولوشن نیز جزء همین موارد است. از انواع رزولوشن تصویر می‌توان به FHD، UHD ، 4K و نسل جدیدی از رزولوشن تصویر یا 8K اشاره کرد که بدون شک انقلابی در کیفیت تصویر ایجاد خواهد کرد.

• کیفیت تصویر FHD: رزولوشن 1920 × 1080 پیکسل
• کیفیت تصویر UHD: رزولوشن 3840 × 2160 پیکسل
• کیفیت تصویر4K : رزولوشن 4096 × 2160 پیکسل
• کیفیت تصویر 8K : رزولوشن 7680 × 4320 پیکسل
به گزارش ایسنا، اگر قصد خرید تلویزیون را داشته و به این بازار صوت و تصویر سری زده باشید متوجه تنوع قابلیت‌های هر کدام از مدل‌ها خواهید شد. برای مثال بسیاری از مدل‌ها رزولوشن 4K دارند و چندی می‌شود که رزولوشن 8K نیز راه خود را به این دنیای جذاب باز کرده است. این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ یک مدل تلویزیون 8K از نظر کیفیت تصویر چه قدر با مدل‌های 4K تفاوت دارد. از نظر قیمت تلویزیون این مدل‌ها چگونه خواهند بود؟ اینها شاید همان سوال‌هایی باشد که شما هم هنگام خرید تلویزیون از خود بپرسید. 19کالا در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهد داد.

نرخ فریم ریت نیز یکی از مواردیست که در همه مدل‌های تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردارست. می‌توان این طور بیان کرد که تعداد تصاویری که در هر ثانیه در یک مانیتور به نمایش در می‌آید نرخ فریم ریت است. هر چه فریم ریت یک دستگاه تلویزیون بیشتر باشد، همگام‎سازی صدا و تصویر بهتر بوده و حرکات طبیعی‌تری را از تصویر مشاهده خواهید کرد. این مورد یکی دیگر از مواردیست که عمده سازندگان در فروش تلویزیون های خود در نظر می‌گیرند.

علاوه بر این، مواردی دیگری هم وجود دارد که باید در هنگام خرید تلویزیون در نظر داشته باشید، در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. شرکت‌های زیادی در زمینه تولید تلویزیون فعالیت می‌کنند برخی از آنها مثل شرکت سامسونگ، سونی و ال جی از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌شوند که در بازار ایران شناخته شده و سال‌هاست که دراین حوزه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این میان مدل‌هایی نیز به چشم می‌خورند که تولید داخلی است؛ از جمله این مدل‌ها می‌توان به تلویزیون جی پلاس اشاره کرد. برندهایی دیگری نیز هستند که اخیراً وارد این میدان شده و در واقع می‌توان آنها را برندهای نوظهور در این عرصه در نظر گرفت. از جمله این برندها می‌توان به آنر، شیائومی، وان پلاس و… اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : 19 کالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز