رد پای یک دروغگو در اخاذی 170 میلیاردی ویلموتس !

لست سکند

واکنش ها به رای محکومیت ایران در پرونده ویلموتس و خسارت هنگفت به منافع کشور همچنان ادامه دارد و این بار روزنامه اعتماد در گزارشی مدعی شده است دروغ‌های رئیس سابق فدراسیون فوتبال هم جهت با اخاذی میلیاردی این مربی رند بلژیکی بوده است.

به گزارش کاماپرس، اگرچه در رندی و سوء استفاده ویلموتس برای طلب کردن پولی که بابت آن کاری نکرده تردیدی نیست و می توان به این کار با وجود ظاهر قانونی که به خود گرفته نام اخاذی داد اما قطعا این مربی بدون غفلت های دانسته یا نادانسته مسئولان فدراسیون فوتبال و نهادهای نظارتی قادر به انجام چنین کاری نبوده است.

پرداخت هزینه سنگین این خسارت از جیب مردم ایران آن هم در شرایط سخت تحریم به هی وجه قابل پذیرش نیست و قوه قضائیه باید به سرعت به این پرونده ورود کند و  هر مقام مسئولی که نقشی در این ماجرا داشته باید پاسخگویی، جبران خسارت و تنبیه قانونی را در مقابل خود ببیند.

روزنامه اعتماد این موضوع را دستمایه گزارش خود قرار داده و نوشته است؛ ساده‌انگارانه‌ است اگر باور كنیم در پرونده ویلموتس با مشكلی «فوتبالی» مواجهیم و باید آن را «فوتبالی» حل كنیم. پرداخت بیش از 170 میلیارد تومان به یك مربی بی‌مصرف نه تنها فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بلكه می‌تواند، مجموعه دولت را تحت‌الشعاع قرار دهد. البته نباید یادمان برود كه ما پیش از این دو میلیون یورو به ویلموتس داده بودیم و اگر مبلغ جریمه‌ای كه فیفا برای‌مان در نظر گرفته را هم بپردازیم، رقم پرداختی‌های فدراسیون فوتبال ایران به بدترین مربی تاریخش می‌شود 8 میلیون و 200هزار یورو.

فکر کنید پرانتز را من اضافه کردم!

راز آسمان پایتخت

كارشناسان حقوقی و رسانه‌ها از لحظه انتشار حكم فیفا به درستی با اشاره به آن پرانتز معروف(or certain fee) دلیل شكست ما در مقابل ویلموتس و وكلایش را برملا كردند. پرانتز فاجعه‌آفرینی كه مهدی تاج، رییس وقت فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر با غرور و در پاسخ به سوال مجری كه پرسید چه كسی این پرانتز را اضافه كرده، گفت:«اصلا فكر كنید من اضافه كردم». پرانتزی كه در بند مربوط به شرایط فسخ قرارداد قرار گرفت و آن را از پرداخت «3 ماه حقوق به عنوان غرامت در صورت فسخ» تبدیل كرد به «پرداخت 3 ماه حقوق به عنوان غرامت در صورت فسخ (یا پرداخت مبلغی مشخص)». آن مبلغ مشخص هم از نظر ویلموتس و وكلایش همچنین كمیته تعیین وضعیت فیفا 6 میلیون و 200 هزار یورو بوده است.

دروغ‌های رنگ و وارنگ آقای رئیس!

با این حال اگر دید حقوقی را كنار بگذاریم، دلیل شكست ما در پرونده ویلموتس و كلا همه اتفاقات اینچنینی صرفا به خاطر یك پرانتز یا بندی در قرارداد نبوده است. به قول دكتر والری لگاسوف در سریال چرنوبیل این به خاطر دروغ‌هاست.

نگاه كنید به پروسه‌ای كه در یك سال گذشته طی شد. وقتی بحث حقوق 3 میلیون یورویی ویلموتس مطرح شد، مهدی تاج آمد و تكذیب كرد و گفت، قرارداد خیلی پایین‌تر از این حرف‌هاست. وقتی بحث ضعف‌های قرارداد به میان آمد، مهدی تاج گفت این بهترین قراردادی است كه تا به حال بسته شده است.

وقتی به حقه‌بازی ویلموتس اشاره كردیم، مهدی تاج گفت ویلموتس مربی نجیبی است. وقتی گفتیم این مربی آن قدری كه شما به او پول می‌دهید، نمی‌ارزد مهدی تاج گفت، دستمزد او منطقی است. وقتی بحث نحوه فسخ قرارداد و پرداخت 3 ماه حقوق به او را مورد انتقاد قرار می‌دادیم، مهدی تاج گفت این شاه‌بیت قرارداد است.

وقتی میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر با صراحت به تاج گفت آن پرانتز معروف برای ما دردسر درست خواهد كرد، رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت، منظور از ملبغ مشخص «حقوق یك ماه» است.

وقتی میثاقی تاكید كرد كارشناسان حقوقی می‌گویند، می‌تواند هر مبلغی تا سقف مبلغ كل قرارداد باشد، تاج باز گفت استنباط ما چیز دیگری است!

در تمام این مدت همه اركان فدراسیون هم در این دروغ‌گویی‌ها دخیل بودند. آنها كار را به جایی رساندند كه حتی وقتی حكم‌ فیفا علیه ایران منتشر شد و همه مردم داشتند با چشمان خودشان نامه فیفا و رقم جریمه 6 میلیون و 200 هزار یورویی را می‌دیدند، باز هم فدراسیون تكذیب كرد و آن را شایعه دانست! و تنها زمانی كوتاه آمد و پذیرفت كه دیگر چیزی برای مخفی كردن نمانده بود.

بله! آنچه فوتبال و ورزش ایران را امروز به این حال و روز انداخته و در آستانه ورشكستگی مطلق قرار داده، یك پرانتز جادویی نیست بلكه دروغ‌ است. دروغ‌هایی كه فوتبال ایران را به ویرانه‌ای تبدیل كرده است.

تاج کجایی؟ دقیقا کجایی!

اعتماد در پایان این گزارش نوشته است: با وجود همه آنچه در مورد افراد دخیل در پرونده گفتیم بدون شك آن كس كه باید اول از همه بازخواست شود، مهدی تاج است. او كه به زور خودش را به فوتبال چسباند و حتی پای اینفانتینو را هم وسط كشید تا صندلی ریاستش را از دست ندهد. او كه با تهدید تعلیق فوتبال ایران، قوانین داخلی را دور زد. او كه با آن قیافه حق به جانب و پشت گرمی كه معلوم نیست از كجا ناشی می‌شد همه‌ چیز را تكذیب می‌كرد الان كجاست تا به این سوال پاسخ دهد كه «چرا به هر قیمتی به آن صندلی ریاست لعنتی چسبیدی تا فوتبال ایران را نابود كنی؟»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رد پای یک دروغگو در اخاذی 170 میلیاردی ویلموتس !

  1. ناشناس گفته:

    در واقع این غرامت را بایستی آقای تاج بدهد که با تبانی و پشت پرده ، این قرارداد را امضا کرده است. آقای تاج واقعا” چه گلی به سر فوتبال زده است جز رسوایی و بدبختی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز