رد پای یک ب . ز جدید در قرارداد نجومی ویلموتس

قرارداد پرحاشیه و نجومی ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی آنقدر شائبه دار و مبهم است که هر روز ابعاد جدیدی از آن فاش می شود و این بار نیز حضور فردی در حواشی این قرارداد رونمایی شده است که رسانه ها وی را یک ب.ز جدید نامیده اند.

به گزارش کاماپرس، ب.ز یا همان بابک زنجانی نمادی از افرادی است که پول های هنگفت با منشاء درآمد نامشخص و مبهم دارند و با این پول ها در عرصه های مختلف برای خود اعتبار و روابط خاص و پرمنفعت دست و پا می کنند. بعد از سرانجام شومی که نصیب بابک زنجانی شد و اکنون در زندان در نوبت اعدام قرار گرفته است اکنون روزنامه شرق از فرد دیگری با همان حروف اختصاری ب . ز رونمایی کرده که در عرصه فوتبال کشور حضور پرسش برانگیز و حاشیه داری دارد.

این روزنامه در این گزارش آورده است: اماواگرهای آن «ب.زِ» بزرگ هنوز تمام نشده که حالا حضور پرسشگر «ب.ز» دیگری در فوتبال ایران، اذهان را درگیر کرده است؛ این‌یکی هم با وجود پرسه تقریبا 9ساله‌اش حوالی فدراسیون فوتبال، رد و نشان زیادی از خودش به جا نگذاشته ولی این روزها همواره نامش در کنار پرونده ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال است، شنیده می‌شود. آن‌قدر اسمش شنیده شده که دیگر نیاز نیست «ب.ز» عنوان شود؛ چون همین حالا بسیاری خبر دارند که «بهروز زنجانی» در کنار مهدی تاج و سفیر ایران در بروکسل، با مارک ویلموتس دیدار و مذاکره کرده‌اند.

سیمای مبهم بهروز زنجانی

کسی دقیقا نمی داند وی کیست. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید «او شناخت خوبی از مربیان دارد». شاید شغلش همین باشد: کسی که شناخت خوبی از مربیان دارد!

آریاک سفر

زمانی که کارلوس کی‌روش در اردوی جنجالی دوبی در دی‌ماه 95 کادر ایرانی خود ازجمله دستیاران، مدیر تیم، مدیر رسانه‌ای و مترجم را اخراج کرد، نام فردی به‌عنوان مترجم جدید کی‌روش مطرح شد. آن فرد همین بهروز زنجانی یا بوروس بود که آرشیو اخبار در آن تاریخ نشان می‌دهد که این فرد در زمان کی‌روش هم به تیم ملی، این مربی یا فدراسیون فوتبال نزدیک بوده است.

حالا اینکه آیا بوروس در قرارداد با کی‌روش، جنجال‌های این مربی و مبالغ پرداختی به این مربی نقش داشته یا نه، مشخص نیست. بااین‌حال آنچه کمی درباره او سؤال ایجاد می‌کند، نقش او در حضور مارک ویلموتس در ایران است.

مورد دیگری که باعث شده فضای فوتبال توسط «ب.ز» ملتهب شود، نقش مبهمش درباره قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی است. همان‌طور‌که در بالا عنوان شد، زمان مذاکره مهدی تاج با مارک ویلموتس، فقط بهروز زنجانی او را همراهی کرده است. اینکه چطور تاج به توانایی‌های زنجانی به‌عنوان یک مشاور ارشد اعتقاد داشته که به‌جای حقوق‌دان او را با خودش به جلسه برده، محل سؤال است. بااین‌حال از صحبت‌های جدیدی که مهدی تاج می‌کند، می‌توان متوجه شد که حداقل یکی از دلایلی که تاج، زنجانی را با خودش به بروکسل کشانده، دانش زبانی است. او از پاسخ به این صحبت که آیا زنجانی حقوق‌دان است، طفره می‌رود و می‌گوید: «من یک نفر دیگر(زنجانی) که انگلیسی را به‌خوبی می‌شناخت و این فرد در نقش مترجم بوده است، همراه داشتم».

تاج در ادامه از بهروز زنجانی نام می‌برد و می‌گوید: «ایشان زمان کی‌روش مترجم بودند… دوست کی‌روش بودند… جوان بسیار خوبی هستند. تمام بازی‌های تیم ملی را از جیب مبارک می‌دهد و می‌آید. حتی یک بلیت هم برای او تهیه نشده است». اینکه بهروز زنجانی بندهای قرارداد ویلموتس را نوشته یا نه، دیگر ابهام این پرونده عجیب است. تاج می‌گوید او فقط بندها را برای ویلموتس خوانده و بعدا، قرارداد در تهران نهایی شده است ولی منتقدان رئیس سابق فدراسیون فوتبال، به‌راحتی این موضوع را نمی‌پذیرند و این را که بهروز زنجانی نقشی در این قرارداد بسیار گران‌قیمت نداشته باشد، نمی‌پذیرند. حتی خبر ورزشی نوشته زمانی که ویلموتس فسخ کرده، اعضای فدراسیون در کنار همین بهروز زنجانی، نزدیک به دو میلیون یورویی را که از شستا قرض گرفته بودند، در ترکیه تحویل این مرد بلژیکی دادند.

نهادهای نظارتی نقش ب.ز را در پرونده ویلموتس مشخص کنند

به فرض پذیرش صحبت‌های مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال مبنی‌بر دخالت نداشتن بهروز زنجانی در بندهای قرارداد مارک ویلموتس بازهم علامت سؤال‌ها در این زمینه زیاد است؛ چطور می‌شود فردی که فقط نقش یک مترجم و پسر خوب را ایفا کرده حالا به‌عنوان مطلع به وزارت ورزش برود و با مسئولان این وزارتخانه در کنار مهدی تاج بنشینند و درباره قرارداد ویلموتس صحبت کنند؟ یعنی اطلاعاتی که بهروز زنجانی از پرونده ویلموتس دارد، بیشتر از اطلاعاتی است که مهدی تاج، به‌عنوان رئیس داشته است؟ این هم یکی دیگر از بیشمار سؤالاتی است که در این پرونده مغفول مانده و به نظر می‌رسد فقط ورود نهادهای نظارتی می‌تواند تا حدودی به روشن‌شدن چنین ابهاماتی کمک کند.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز