ردپای مافیای کنکور تکذیب شد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور، ردپای هرگونه مافیا را برای برگزاری به موقع کنکور سالجاری تکذیب کرد.

به گزارش کاماپرس، همزمان با انتشار خبر برگزاری کنکور در موعد مقرر با وجود شیوع گسترده کرونا در کشور و احتمال افزایش تعداد مبتلایان، انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد سازمان سنجش کشور مطرح شد مبنی بر اینکه وجود مافیای کنکور این سازمان را مجبور به برگزاری کنکور در زمان تعیین شده کرده است، اما این شائبه ها با واکنش ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش مواجه شد و او اعلام کرد که کسی یا مافیای کنکور سازمان سنجش آموزش کشور را تحت فشار قرار نداده است و اعتقادی به این بحث ندارم.
خدایی با تاکید بر اینکه سازمان سنجش با افراد یا مافیای کنکور هیچ نوع ارتباطی از جمله سیستماتیک ندارد، افزود: هر تغییری که عده ای دنبال آن هستند و همان اتفاق رخ ندهد، مافیای کنکور را مطرح می کنند.
او درباره مافیای کنکور اظهارکرد: مافیای کنکور یک زمانی به نام موسسات آموزشی یا افراد و در دوره ای به نام سازمان سنجش مطرح می شود.

دانشگاه ها باید پذیرش دانشجو داشته باشند

به گزارش خبر آنلاین، معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها باید پذیرش دانشجو داشته باشند، گفت: الان ۲ بحث مطرح است، نخست مسائل دانشگاه ها و آموزش عالی است که دانشجو به عنوان ظرفیت ورودی مطرح می شود و یک بحث هم به عنوان حقوق داوطلبان پیش می آید.

خدایی ادامه داد: فرض کنیم کنکور برگزار نشود، پیش بینی ها هم می گوید در پاییز شرایط بدتر است؛ با این حساب زمان برگزاری کنکور عقب تر می رود.
او ادامه داد: درصورتی که کنکورها برگزار نشود و به سال آینده واگذار شود، سال آینده که ظرفیت ها دو برابر نمی شود.
رییس سازمان سنجش با بیان اینکه تنها متضرران این مسأله داوطلبان امسال هستند، تاکید کرد: این افراد از ظرفیت ورودی محروم می شوند؛ چون دانشگاه به یک باره ظرفیت های ورودی را ۲ برابر نمی کند.
خدایی گفت: همچنین وزارت بهداشت در فرایند تربیت نیروی انسانی، ورودی و خروجی رشته های علوم پزشکی را برنامه ریزی کرده است.
او افزود: فرض کنید دانشگاه های علوم پزشکی ورودی نداشته باشند که این مسأله با نیازهای کشور همخوانی ندارد، بنابراین اگر عده ای از طریق مطرح کردن مافیای کنکور دنبال اهداف خود هستند، یک بحث جداگانه ای است.

آریاک سفر

در این باره بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز