یک راه حل جدید برای جلوگیری از کرونا به جای تعطیلی تهران

پژوهشکده آمار ایران طی مطالعه‌ای، پلان «بی» قطع زنجیره ابتلا به کرونا را در قالب طرح «شناورسازی ساعات کاری» پیشنهاد داده است.

به گزارش کاماپرس؛ قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ساعات کار و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تمام کارهایی بود که برای قطع زنجیره کرونا در 5 ماهی که از شیوع این بیماری در کشور گذشته، اجرا شده است. طرح‌هایی که اگرچه در مقاطعی جوابگو بود اما باز هم نتوانست برای مدت طولانی وضعیت را ثابت نگه دارد. حالا که مجددا شاهد افزایش موج همه‌گیری کرونا در کشور هستیم، پژوهشکده آمار به مطالعه و بررسی طرح «شناورسازی ساعات کار ادارات دولتی شهر تهران»پرداخته است. روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به بررسی این طرح به عنوان یکی از راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از شیوع کرونا پرداخته است.

سه منطقه پرخطر تهران

به نوشته دنیای اقتصاد؛« در این مطالعه، اطلاعات مربوط به ادارات دولتی واقع در شهر تهران به سه شکل مختلف و به تفکیک محل، تعداد کارکنان و وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به اداره گردآوری شده است. این مطالعه حاکی است مناطق ۶، ۱۱ و ۳ به ترتیب میزبان بیشترین تعداد ادارات دولتی هستند و بر این اساس از حساسیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در این میان منطقه ۶ میزبان بیشترین تعداد ادارات و بیشترین کارمندان شاغل در این ادارات نسبت به سایر مناطق بیست‌ودوگانه است. ۲۶ درصد ادارات شهر تهران در این منطقه واقع شده که تعداد ۴۰ درصد از کارکنان دولتی شهر تهران را در بر می‌گیرد.
سه پارامتر برای همسان‌سازی ساعت کار
از مجموع ۵۴ اداره دولتی واقع در منطقه شش، پیشنهاد همسان‌سازی ساعت کاری به شش صورت مختلف به این ترتیب مطرح شده است که ۱۵ اداره همزمان با یکدیگر کار خود را آغاز کرده و پایان‌ دهند. در دسته‌های دیگر نیز به ترتیب ۱۱، ۹، ۶، ۷ و ۶ اداره دیگر قرار گرفته‌اند که به تفکیک نام قید شده‌اند و می‌توانند ساعت کاری یکسان داشته باشند. با در نظر گرفتن هر سه عامل محل استقرار ادارات، تعداد کارکنان و شدت ترافیک، این طور نتیجه‌گیری شده که اداراتی که از لحاظ این سه پارامتر یکسان هستند، ساعت کاری یکسانی نداشته باشند و به این ترتیب تا حد امکان برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا قدمی برداشته شود.

دورکاری؛ راه حل بعدی

آریاک سفر

به نوشته «دنیای اقتصاد»، هرچند پلان «بی» قطع زنجیره ابتلا به کرونا که به شکل شناورسازی ساعت کار با تشکیل سه یا شش تیپ ساعت کاری، می‌تواند نقش موثری در کاهش تجمع داشته باشد، اما در عین حال درباره یک نقطه کانونی تجمع دیگر یعنی داخل ساختمان‌های اداری پیشنهادی نداده که در این مورد دورکاری کارکنان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یک راه حل جدید برای جلوگیری از کرونا به جای تعطیلی تهران

  1. ترسو گفته:

    حالا مثلا تو اداره ها چقدر کار می کنند عوض این حرفها تعطیل کنید همه بروند روستا های خودشان !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز