راه حل برون رفت بازار سهام از رکود چیست؟

لست سکند

شاخص کل بازار بورس از ابتدای هفته جاری مدام در حال افت بود. این بازار در رکود دنباله داری قرار گرفته و ارزش معاملات آن به سطح پایینی نزول پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، گزارش‌های مثبت شش ماهه اخیر و رشد قیمت دلار هم نتوانسته مانع از این رکود ادامه دار بازار شود. تاکنون حجم زیادی پول حقیقی از بازار خارج شده است. علاوه بر این مورد، بحران نقدشوندگی و افزایش صف نشینی در بورس دو نکته مهم منفی این روزهای آن است. در حالی که بسیاری از سهامداران انتظار داشتند که بعد از انتشار گزارش شش ماهه اول سال جاری، قیمت سهام نمادهای کامودیتی محور رشد کند، اما این اتفاق هم رخ نداد. گویا شرایط طوری پیش می‌رود که ‌روندهای دورنی بازار هم چندان تمایلی به رشد ندارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی سهامداران بر این اعتقادند که روند کاهشی بورس به یک سنت تبدیل شده و این بازار در دور باطل گیر افتاده است. اما ناظران می‌گویند سرمایه همواره هراسان است و اگر ریسک‌ها و نااطمینانی‌های این حوزه گسترش پیدا کند قاعدتا این هراس و گریز بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است برای برون رفت بازار از این شرایط تصمیم جدی درخصوص ریسک‌های سیاسی و اقتصادی گرفته شود. اگر این اتفاق بیفتد، اعتماد سهامداران بیشتر شده و دیگر سرمایه‌های سرگردان به جای ورود به حوزه‌های مسکن و طلا و… به بازار سرمایه وارد می‌شوند. در نهایت این اقدام مانع از افزایش تورم و نقدینگی هم خواهد شد.

بازهم خروج پول حقیقی از بورس

امروز، برای چندمین روز متوالی، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 678 میلیارد تومان پول از بورس بیرون رفت. طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا، شرکت پالایش نفت اصفهان، اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 26 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، آریان، شرکت پارس آریان و فجهان، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان، بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز