راهکار جدید برای جلوگیری از کاهش تولید فولاد در ایران

یک مقام مسئول در انجمن تولید کنندگان فولاد در پی تعطیلی اغلب واحدهای تولیدی این صنعت به دلیل کمبود برق، از پیشنهاد جدید این انجمن به وزارت صمت مبنی بر شبکاری به جای کار در ساعات پیک روز خبر داد.

به گزارش کاماپرس، صنایع فولاد جزو اولین کارخانه هایی بودند که به همراه کارخانجات سیمان با محدودیت مصرف برق مواجه شدند تا کمبود برق در بخش خانگی جبران و خاموشی های گسترده خانه ها متوقف شود.

قطعی برق به چالش بزرگی برای صنعت فولاد تبدیل شده چنان که دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه عدم تامین پایدار برق، منجر به کاهش تولید می شود، گفت: وزارت صمت و نیرو قول داده اند جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را تدوین واعلام کنند.

سیدرسول خلیفه سلطانی در مورد قطع برق صنایع فولادی اظهار داشت: آنطور که به واحدهای تولیدی اعلام شده، واحدها باید مصرف برق خود را به ۱۰ درصد دیماند قراردادی کاهش دهند که این موضوع قطعاً منجر به کاهش تولید خواهد شد و کارخانه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد اما با توجه به شرایط فعلی کشور چاره‌ای جز همراهی با وزارت نیرو نداریم.

واحدهای فولادسازی شب ها کار کنند

آریاک سفر

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: با توجه به آسیب‌هایی که این کاهش تأمین برق می‌تواند به صنایع فولادی وارد کند، چند روز قبل نامه‌ای به وزارت صمت ارسال و چند پیشنهاد ارائه کردیم تا دامنه آسیب به صنایع فولادی را کاهش دهیم.

خلیفه سلطانی گفت: یکی از پیشنهادات اصلی ما این بود که کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولاد سازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: وزارت صمت هنوز جوابی به نامه ما نداده و ما منتظر هستیم تا ببینم وزارتخانه چه تصمیمی می‌گیرد. وی ادامه داد: البته وزارت صمت و نیرو قول داده‌اند که جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را آماده و ارائه بدهند تا وضعیت بهتر شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز