راهنمای کامل ثبت شرکت نظافتی (شرایط و مجوزها تاسیس شرکت نظافتی)

ثبت و راه‌اندازی شرکت‌ خدماتی به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و گزینه ایده‌آلی برای شروع یک کسب و کار سودآور محسوب می‌شود. بسیاری از افراد با برخورداری از افراد متخصص و نیروی انسانی کارآمد، برای ثبت انواع شرکت خدماتی از جمله شرکت نظافتی اقدام می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ کسب و کارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه با توجه به افزایش مشغله‌های افراد و صرف زمان زیادی از روز در بیرون از خانه و محل کار، استفاده از امور خدماتی و نظافتی بسیار رایج شده است. به‌طوری که شرکت‌های نظافتی به عنوان یکی از کسب و کارهای مهم محسوب شده و بسیاری از افراد برای نظافت منزل یا محیط کار خود از خدمات این شرکت‌ها استفاده می‌کنند. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای صفر تا صد ثبت شرکت نظافتی می‌پردازد.

آشنایی با شرکت نظافتی و خدمات آن

شرکت خدماتی و نظافتی همانطور که از نام آن پیدا است به ارائه خدمات عمومی در زمینه نظافت منزل، ادارات، سازمان‌ها و مانند آن می‌پردازد. شرکت‌های نظافتی در بخش‌های مختلف و به شیوه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند که در ادامه آمده است؛

  1. نظافت منزل، نظافت راه‌پله و اعزام نیروی روز مزد جهت نظافت دفاتر کوچک، نظافت شرکت‌های کوچک و غیره.
  2. نظافت اداره‌جات با قرارداد رسمی به صورت سالیانه و تامین نیروی آبدارچی و نظافتچی شرکت.
  3. نظافت کارخانه‌ها
  4. ارائه خدمات نظافت شهری و شهرداری
  5. نظافت نمای ساختمان‌ها

آریاک سفر

ثبت شرکت خدماتی و نظافتی

برای راه‌اندازی شرکت خدماتی توجه به برخی نکات از جمله ثبت شرکت خدماتی، اجاره محل کار، کلان شهر بودن شهر محل تاسیس شرکت، انتخاب منطقه فعالیت در شهر با توجه به بازار هدف که غالبا خانواده‌های متوسط و مرفه جامعه هستند و نهایتا نبود شرکت خدماتی دیگر در منطقه محل فعالیت، ضروری است.

در هنگام ثبت شرکت نظافتی، حتما باید فعالیت خدماتی و نظافتی به عنوان موضوع شرکت در اساسنامه آن قید شده و در اداره ثبت شرکت‌ها نیز ثبت شود. ثبت شرکت خدماتی و نظافتی نیاز به برخورداری از تحصیلات عالیه و سرمایه اولیه زیادی ندارد و به دو شکل شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ثبت می‌شود. شرایط ثبت این دو شرکت در ادامه آمده است؛

ثبت شرکت خدماتی و نظافتی سهامی خاص

برای ثبت شرکت نظافتی سهامی خاص، تمامی سرمایه مورد نیاز باید توسط موسسین شرکت تامین شود. از این رو ثبت این شرکت نیازی به تشکیل مجمع عمومی و صدور اعلامیه پذیره‌نویسی ندارد. البته در هنگام ثبت شرکت، میزان 35 درصد از سرمایه تصویب شده باید در حسابی با نام شرکت تادیه شود. در شرکت نظافتی سهامی خاص، هریک از صاحبان سهام در برابر تعهدات و قروض شرکت به میزان مبلغ اسمی خود مسئولیت دارد.

شرایط تشکیل شرکت نظافتی در قالب سهامی خاص شامل برخورداری شرکت از حداقل 3 نفر عضو هیئت مدیره و 2 نفر بازرس، حداقل سرمایه به میزان صد هزار تومان و پرداخت نقدی حداقل 35 درصد از سرمایه است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت نظافتی سهامی خاص

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نظافتی در قالب سهامی خاص شامل دو برگ اساسنامه شرکت، صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب، تصویر شناسنامه کلیه سهام‌داران، گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت، ارائه مجوزها در صورت نیاز بنا به اعلام اداره ثبت شرکت‌ها، اقرارنامه امضا شده و فرم چاپی اظهارنامه است.

ثبت شرکت خدماتی و نظاتی مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع رایج شرکت‌های بازرگانی است. در ثبت شرکت نظافتی با مسئولیت محدود، هریک از شرکا تا میزان سرمایه خود در شرکت در قبال قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارند. توجه داشته باشید که در ثبت شرکت با مسئولیت محدود حتما عبارت با مسئولیت محدود باید در نام شرکت ذکر شود.

شرایط تشکیل شرکت نظافتی در قالب با مسئولیت محدود شامل برخورداری شرکت از حداقل 2 نفر عضو هیئت مدیره، میزان سرمایه حداقل صد هزارتومان و تعهد به پرداخت کل سرمایه است.

مدارک لازم برای ثبت شرکت نظافتی مسئولیت محدود

مدارک لازم برای ثبت شرکت نظافتی در قالب با مسئولیت محدود شامل تصویرشناسنامه و کارت ملی اعضاء، اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، امضای اقرارنامه و ارائه مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع است.

شرایط دریافت گواهی تعیین صلاحیت شرکت خدماتی نظافتی

ثبت شرکت نظافتی و خدماتی به غیر از انجام فرایندهای ثبتی نیاز به اخذ صلاحیت دارد. متقاضیان برای اخذ گواهی صلاحیت تاسیس شرکت نظافتی باید به انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی در استانی که شرکت ثبت شده است، مراجعه کنند.

برای دریافت صلاحیت لازم از سوی این مراجع، متقاضی باید دارای یک دفتر قانونی تایید شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای شرکت بوده و جواز کسب و مفاصا حساب مالیاتی و مفاصا حساب تأمین اجتماعی را ارائه کند. ضمن این‌که برای تشکیل پرونده، کارفرمایان شرکت‌های نظافتی باید مدارک لازم را از طریق نشانی kanonask.com برای انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی ارسال کنند.

انجمن‌های صنفی موظفند بعد از دریافت مدارک از سوی کارفرمایان، صحت و سقم آن را بررسی و تایید کرده و نهایتا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مدارک را به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای صدور گواهینامه ارسال کنند.

استفاده از خدمات نظافتی با مجموعه خدماتی هوم سرویز

هوم سرویز یکی از شرکت‌های خدماتی ثبت شده معتبر و تخصصی است که در حال حاضر، بیش از 400 نوع خدمت ویژه و منتوع به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شرکت خدماتی هوم سرویز با برخورداری از نیروهای آموزش‌دیده و تایید شده، انواع خدمات نظافت منزل، نظافت اداره، نظافت دفتر کار و سازمان و غیره را نیز ارائه می‌کند.

برای استفاده از خدمات نظافتی شرکت هوم سرویز، می‌توانید با چند کلیک ساده از طریق اپلیکیشن یا وبسایت مجموعه، درخواست خود را با درج آدرس، روز و ساعت مورد نظر ثبت کرده و از کمک بهترین نیروهای خدماتی مجموعه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز