راهنمای کاربردی و جامع خرید تردمیل + قیمت

تردمیل-کاماپرس
لست سکند

وسایلی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، هر کدام دارای تاریخچه‌ای هستند که دانستن برخی از آنها می‌تواند خالی از لطف نباشد؛ یکی از این وسایل امروزی که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تردمیل است.

در ادامه کاماپرس علاوه بر مختصری درباره تاریخچه ساخت تردمیل، به معرفی انواع آن و قیمتش می‌پردازد؛

تردمیل ؛ از شکنجه تا تناسب اندام!

شاید باورکردنی نباشد اما تاریخچه تردمیل به 4 هزار سال قبل بازمی‌گردد! در زمانی که اشکال ابتدایی تردمیل برای انتقال نیروی انسانی و حیوانی در انجام کارهای مانند آسیاب استفاده می‌شد، تردمیل یکی از وسایل شکنجه سخت در زندان‌ها به حساب می‌آمد. در واقع در سال ۱۸۱۸ که یک مهندس انگلیسی به نام «ویلیام کابینت» تردمیل را اختراع کرد، هدفش فقط به کار گرفتن زندانی‌های بیکار بود!

به این ترتیب که زندانی‌ها در این ماشین باید روی استوانه‌ای که ۲۴ طرح شبیه پله داشت، قدم می‌گذاشتند و برای بالا رفتن از آن تلاش می‌کردند. در نتیجه این تلاش، استوانه دستگاه به گردش درمی‌آمد و کارهایی مانند پمپاژ آب و آسیاب گندم و غلات انجام می‌گرفت.

بعد از گذشت چندین سال، که زندان‌ها از این دستگاه اشباع شدند، استفاده از آنها در زندان ممنوع شد. تا اینکه دکتر «کنت کوپر» در سال ۱۹۶۸ کتابی به عنوان «ورزش هوازی» را منتشر کرد و در آن ذکر کرد اگر هر انسانی ۴ روز در هفته به مدت ۸ دقیقه پیاده‌روی کند، چربی‌های اضافی بدن او کاهش یافته، لاغر می‌شود و می‌تواند سلامت زندگی کند.

راز آسمان پایتخت

بعد از مطالعه این کتاب توسط مهندس مکانیک «ویلیام استاپ» بود که او دست به کار شد و نخستین تردمیل را ساخت؛ جالب اینکه این تردمیل را خود دکتر کوپر از او خریداری کرد!

انواع و اقسام تردمیل

در حال حاضر با پیشرفت علم، تردمیل با صدها مدل متفاوت در بازار دنیا وجود دارد که اولین تقسیم بندی آنها بر اساس قدرت موتور و تفاوت قیمت است.

تردمیل ها به دو دسته «باشگاهی» و «خانگی» تقسیم می‌شوند؛ تردمیل های خانگی از لحاظ ابعاد و اندازه کوچکتر از تردمیل باشگاهی هستند و نهایت سرعت حرکت بر روی تردمیل خانگی کمتر از سرعت نهایی دویدن بر روی تردمیل باشگاهی است. همچنین برنامه‌های تعریف شده در تردمیل های خانگی به نسبت باشگاهی محدودتر است؛ بنابراین جای تعجب نیست که قیمت تردمیل خانگی به مراتب از تردمیل باشگاهی ارزانتر باشد.

تردمیل-کاماپرس

اجزای تردمیل را می‌شناسید؟

همه انواع تردمیل چه خانگی و چه باشگاهی از بعضی از اجزای داخلی و ظاهری شبیه و هم ساخته شده‌اند؛ مانند بخش تسمه‌ای یا نوار نقاله، همان جایی است که فرد روی آن راه می‌رود. موتور تردمیل هم وظیفه به حرکت درآوردن آن را دارد. شاسی تردمیل نیز که اسکلت تردمیل را تشکیل داده و جنس آلیاژ به کار رفته در آن بسیار مهم است. تردمیل یک ضربه‌گیر هم دارد که باعث حفظ سلامت زانو و کمر کاربر می‌شود.

به طور کل تردمیل با توجه به مصرف خانگی یا باشگاهی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر فضای شما محدود بوده و از لحاظ مالی توانایی خرید تردمیل باشگاهی را ندارید، خیلی بهتر است که از مدل خانگی آن استفاده کنید.

قیمت تردمیل چقدر است؟

قیمت تردمیل باشگاهی از ۴۰ تا 200 میلیون تومان متغیر است و تردمیل خانگی نیز در بازار در محدوده ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند.

روش‌های مختلفی برای خرید تردمیل وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آنها خرید آنلاین است.

فروشگاه هایپر جیم، یک پلتفرم فروش آنلاین تردمیل در بازار اینترنتی ایران است. هایپرجیم شرایطی برای کاربران فراهم کرده که به راحتی بتوانند قیمت و کارایی انواع مختلف تردمیل را مشاهده کنند و بعد از گرفتن مشاوره دقیق از کارشناسان فروش، تردمیل مورد نظر خود را خریداری کنند، در این استارتاپ انواع تردمیل با انواع قیمت وجود دارد.

هدف اصلی این فروشگاه آنلاین ارائه مشاوره کامل و دقیق به کاربران است تا بتوانند بهترین خرید تردمیل خود را در تجربه کنند.

هایپرجیم دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجهز به درگاه پرداخت امن بانک ملت است؛ برای دسترسی به این فروشگاه می‌توانید به وبسایت رسمی فروشگاه مراجعه کرده یا در صفحات مجازی اینستاگرام، لینکدین و توییتر این پلتفرم را دنبال کنید.

در ادامه قیمت برخی از انواع تردمیل را مشاهده می‌کنید:

قیمت تردمیل-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : جیم لند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
این نوشته در ورزش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز