راهنمای کاربردی خرید ریسه ال ای دی + کاربردهای آن

ریسه-کاماپرس

امروزه استفاده از ریسه ال ای دی برای تامین روشنایی در تزئینات و معماری مدرن خانه‌ها بسیار طرفدار پیدا کرده است؛ ریسه ال ای دی علاوه بر کاربردهای تزئینی در دکوراسیون داخلی، دارای مزایایی چون امنیت بالا، ماندگاری بالا، مصرف پایین برق و هزینه نگهداری پایین است.

به گزارش کاماپرس به نقل از لایت هوم، از ریسه ال ای دی برای نورپردازی داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ از جمله کاربردهای این ریسه در نورپردازی تزئینی می‌توان به استفاده در سقف، کنار پله‌ها، زیر کابینت‌ها، داخل استخرها، نمای ساختمان، اطراف درب ها، فضاهای باز و غیره اشاره کرد. قیمت ریسه ال ای دی با توجه به نوع و ویژگی‌های آن متغیر است. کاماپرس در ادامه به معرفی ریسه ال ای دی و کاربردهای آن می‌پردازد.

ریسه ال ای دی چیست؟

ریسه ال ای دی در واقع از یک مدار الکتریکی قابل انعطاف تشکیل شده که شامل یک رشته سیم با لامپ‌های بسیار کوچک است. این لامپ‌ها با فاصله یکسان از یکدیگر در طول این سیم آویزان شده‌اند. ریسه ال ای دی ممکن است توسط باتری یا برق مستقیم تغذیه شود. از ویژگی‌های مهم ریسه ال ای دی می‌توان به ایمنی بالا و مصرف کم برق اشاره کرد. ضمن این‌که این ریسه‌ها با طراحی زیبایی که دارند، گزینه مناسبی برای تزئین فضاهای داخلی و خارجی محسوب می‌شوند.

مزیت استفاده از ریسه ال ای دی

از مزیت‌های استفاده از ریسه ال ای دی در تامین روشنایی و نورپردازی می‌توان به بازده نوری بالا، مصرف کم انرژی، تنوع در رنگ و شکل، امکان خاموش و روشن کردن از راه دور، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، ایجاد نکردن گرما، شاخص نمود رنگ بالا و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد.

ریسه ال ای دی معمولا براساس کاربرد آن‌ها در دو نوع تزئینی و ساختمانی تولید می‌شود که در ادامه معرفی شده است؛

آریاک سفر

ریسه ال ای دی تزئینی

نوع تزئینی این ریسه‌ها در دکوراسیون داخلی خانه و همچنین تزئین محیط‌های خارجی همچون باغ، آلاچیق و غیره استفاده می‌شود. این نوع در  انواع مختلف سوزنی، میکرو و رنگ‌های آفتابی، مهتابی و غیره قابل خریداری است.

ریسه ال ای دی ساختمانی

مهم‌ترین کاربرد ریسه ال ای دی ساختمانی معمولا در نورپردازی نماهای ساختمانی و به عنوان نور مخفی است. مدل ساختمانی ریسه ال ای دی غالبا در حجم بالا و در قالب کلاف‌های بلند تولید و عرضه می‌شود. ضمن این‌که دیودهای ال ای دی این کلاف‌های طویل در داخل یک رشته مسی روکش دار قرار می‌گیرد.

ریسه-کاماپرس

ریسه ال ای دی همچنین براساس شکل ظاهری آن نیز دارای سه نوع مختلف است که در ادامه آمده؛

ریسه ال ای دی شلنگی

ریسه ال ای دی شلنگی معمولا از یک سطح مقطع گرد برخوردار بوده و ظاهری شبیه به شلنگ دارند. متریال مورد استفاده در این نوع از ریسه‌ها پلاستیک یا پی وی سی شفاف است. در حال حاضر نسل جدیدی از ریسه ال ای دی شلنگی با عنوان ریسه شلنگی SMD در بازار عرضه شده نسبت به نوع قدیمی آن، میزان بسیار کمی انرژی مصرف می‌کنند. ضمن این‌که این نوع جدید برخلاف مدل قدیمی با ریموت خاموش و روشن شده و قابلیت تنظیم نور را دارد.

ریسه ال ای دی نواری

نوع نواری ریسه ال ای دی دارای عرض بسیار کم و باریکی است و به شکل توپی در بازار عرضه می‌شود. البته بر روی بدنه ریسه ال ای دی نواری بخش‌هایی مشخص شده که مشتری می‌تواند براساس متراژ مورد نظر خود آن را بریده و استفاده کند. از مزایای این محصولات قابلیت اتصال آن‌ها به ریموت و کنترل خاموش و روشن کردن آن است. این ویژگی برای کاربردهای ساختمانی از جمله نور مخفی و نما که دسترسی به ریسه دشوار است، یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

ریسه ال ای دی نئون فلکسی

ریسه ال ای دی نئون فلکسی یک نور بسیار یکدست و زیبایی را بازتاب می‌دهد سبب شده تا در دکوراسیون داخلی خانه و بسیاری از مجموعه‌ها مانند ساخت تابلوهای تبلیغاتی کاربرد داشته باشد. از مزیت‌های ریسه ال ای دی نئون فلکسی عمر بالا و ماندگاری این محصولات است.

قیمت ریسه ال ای دی و راهنمای خرید

قیمت ریسه ال ای دی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در هنگام خرید با توجه به نیازها و نوع کاربری خود باید به آن‌ها توجه کنید؛ عوامل موثر در قیمت ریسه ال ای دی در ادامه آمده است؛

ولتاژ ریسه

میزان ولتاژ ریسه ضدآب بودن یا ساده بودن ریسه ال ای دی مورد نظر را تعیین می‌کند؛ بنابراین در هنگام خرید اگر برای فضاهای باز یا آشپرخانه ریسه خریداری می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید.

رنگ  نورهای ریسه

رنگ نورهای ریسه نیز در قیمت این محصول تاثیرگذاری است؛ به عنوان مثال ریسه‌های RGB یا مولتی کالر نسبت به ریسه‌های تک رنگ قیمت بیشتری دارند.

تعداد ال ای دی

تعداد ال ای دی های استفاده شده در ریسه در شدت نوری که بازتاب می‌کند، بسیار اثرگذار است؛ طبیعتا به هر میزان که تعداد ال ای دی یک ریسه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا می‌رود. ضمن این‌که نوع ریسه و همچنین برند آن نیز در تغییر قیمت ریسه ال ای دی موثر است.

ریسه-کاماپرس

خرید ریسه ال ای دی از لایت هوم

مجموعه لایت هوم دارای بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه و فروش کالا و تجهیزات برق و روشنایی ساختمان از جمله ریسه ال ای دی است. با خرید ریسه ال ای دی از مجموعه لایت هوم می‌توانید از تخصص و انواع مشاوره تخصصی دپارتمان انحصاری و حرفه‌ای این مجموعه در نورپردازی، طراحی و اجرای انواع نورپردازی‌های تخصصی بهره‌مند شوید.

برای خرید ریسه ال ای دی از لایت هوم تنها کافی است به بخش ریسه لایت هوم در فروشگاه آنلاین این مجموعه مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : لایت هوم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز