راهنمای نصب و خرید دوربین بی‌سیم

خرید دوربین مداربسته یکی از اقدامات بسیار ضروری برای تامین امنیت مکان‌های مختلف از جمله منزل، آپارتمان، مغازه‌، فروشگاه، سازمان‌ها، اداره‌ها و مانند است. خرید دوربین مداربسته بی‌ سیم با توجه به اهمیت و کاربردهای فراوان آن باید با دقت بالایی صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دوربین مداربسته یا همان CCTV علاوه بر اثر بازدارنده بر روی سارقین، نقش مهمی در یافتن سارقان و دستگیری آن‌ها دارد. ضرورت استفاده از دوربین مداربسته برای تامین امنیت، موجب شده تا مدل‌ها و انواع گوناگونی از این دستگاه مانند دوربین مداربسته بی سیم تولید و روانه بازار شود. کاماپرس در ادامه به بررسی صفر تا صد خرید دوربین مداربسته  می‌پردازد.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته از جمله تجهیزاتی است که نخستین بار در سال 1942 توسط ارتش آلمان برای نظارت بر روی روند پرتاب موشک‌ها ارائه شد. در حال حاضر انواع دوربین مداربسته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای تامین امنیت طراحی و تولید می‌شود. این دوربین‌ها در محل‌های گوناگون نصب شده و با ثبت وقایع و تصاویر از محیط و ارسال آن‌ها به محل دیگر، به تضمین امنیت کمک می‌کنند. استفاده از دوربین مداربسته در برخی مکان‌ها از جمله بانک‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید و حتی منازل مسکونی ضروری است و تامین امنیت بدون آن‌ها بسیار دشوار و غیرممکن است.

آریاک سفر

دوربین مداربسته بی‌سیم چطور کار می‌کند؟

دوربین‌ مداربسته بی سیم ، سیگنال‌های تصاویر و صداهای ضبط شده را بدون نیاز به کابل و سیم، تنها از طریق اینترنت یا وای فای به گیرنده منتقل می‌کنند. درواقع منظور از بی سیم بودن دوربین مداربسته، نحوه انتقال تصاویر و صداها بدون نیاز به سیم و دستگاه ذخیره است و این دوربین‌ها نیز برای اتصال به منبع تغذیه به سیم‌کشی نیاز دارند. هرچند برخی انواع دوربین مداربسته که با باتری کار می‌کنند نیازی به اتصال برق ندارند.

مزایای نصب دوربین مداربسته بی سیم چیست؟

مزایای دوربین‌ مداربسته شامل جلوگیری از سرقت، ایجاد آرامش‌خاطر و اطمینان، تعقیب و دستگیری سارقان است. خرید و نصب دوربین مداربسته بی سیم با توجه به عدم نیاز این دستگاه به کابل به‌نسبت دیگر انواع دوربین مداربسته پیچیدگی‌های کمتری داشته و نصب آن راحت‌تر است. البته برای نصب دوربین مداربسته بی سیم نیز بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید. ضمن این‌که نصب این دوربین‌ها به تجهیزات حجیم کمتری نیاز داشته و با توجه به قیمت اقتصادی آن، می‌توانید با صرف هزینه اندک، امنیت خانه خود را تامین کنید.

چطور بهترین دوربین مداربسته بی‌سیم را بخریم؟

اگر قصد خرید دوربین مداربسته بی سیم را دارید، احتمالا تنوع و گوناگونی محصولات در بازار، شما را سردرگم کرده و نمی‌دانید باید کدام دستگاه را خریداری کنید. برخی از نکات مهم برای خرید دوربین مداربسته در ادامه بررسی شده است؛

رزولوشن: دوربین‌های مداربسته معمولا از یک لنز 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که کیفیت فول اچ دی دارد. با وجود این برای مکان‌های حساس‌تر می‌توانید انواع لنز 4 مگاپیکسلی با کیفیت عالی استفاده کنید.

مکان و زاویه دید: محل نصب دوربین مداربسته و نوع استفاده نیز تعیین‌کننده است. برای فضاهای باز و پوشش کامل محیط خانه، بهتر است از دوربین‌هایی با زاویه دید واید استفاده کنید.

مقاومت در برابر شرایط جوی: دوربین‌های مداربسته معمولا در فضای باز نصب می‎شوند و باید در برابر شرایط جوی گوناگون و آب و هوای نامساعد از مقاومت خوبی برخوردار باشند.

قابلیت اتصال به شبکه: برخورداری از قابلیت اتصال به شبکه در مواردی که قصد دارید تصاویر ضبط شده دوربین را همزمان در محل دیگری مشاهده کنید، ضروری است.

منبع انرژی: دوربین‌های مداربسته معمولا با آداپتور برق 12 ولت کار می‌کنند. اگر تعداد دوربین‌ها زیاد باشد، بهترین کار برای برق‌رسانی، استفاده از آداپتور دوربین مداربسته است. در غیر اینصورت می‌توانید دوربین‌ها را جداگانه به منبع برق متصل کنید.

دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ یا دیجیتال؟

دوربین مداربسته بی سیم در دو نوع آنالوگ و دیجیتال قابل خریداری است. این دو نوع دوربین مداربسته بی سیم در ادامه معرفی شده است؛

دوربین آنالوگ: دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنال‌های دریافتی به سیگنال‌های رادیویی، تصاویر و صداها را منتقل می‌کنند. استفاده و نصب این دوربین‌ها ساده بوده و قیمت مناسبی نیز دارند. با وجود این، از جمله معایب آن‌ها می‌توان به حساسیت سیگنال‌ها به شرایط محیطی و نویزهای الکترومغناطیسی مانند شرایط جوی مرطوب و غیره اشاره کرد.

دوربین دیجیتال: دوربین مداربسته بی سیم دیجیتال ، از طریق فناوری وای فای، تصاویر و صداها را به گیرنده منتقل می‌کنند. مزایای این دوربین‌ها شامل قابلیت انتقال حجم زیادی از داده‌ها و حساسیت بسیار پایین به نویز و شرایط محیطی است.

بهترین دوربین مداربسته بی سیم را از کجا بخریم؟

شرکت ارتباط نماگستر کیان ، یک مجموعه باتجربه و معتبر در حوزه مخابرات و سیستم امنیتی و نظارت تصویری از جمله انواع دوربین مداربسته بی سیم است. این مجموعه همچنین به‌عنوان شبکه فروش سانترال پاناسونیک، تجهیزات ویپ و تجهیزات شبکه و فروش خط 4 رقمی و 5 رقمی در تهران و شهرستان‌ها به ارائه خدمت می‌پردازد. مجموعه نماگستر در سراسر ایران شعبه داشته و با استفاده از خدمات آن می‌توانید از مشاوره کارشناسان تخصصی مجموعه بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : ارتباط نماگستر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز