قیمت دنا کارکرده + راهنمای خرید

خودرو دنا، در واقع یک جایگزین برای سمند است که با طراحی و امکانات متفاوت توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده‌است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این خودرو مدل‌های مختلفی دارد که در دو دسته دنا معمولی و دنا پلاس جای می‌گیرند و دنا پلاس خود به دو گروه دنا پلاس و دنا پلاس توربوشارژ تقسیم می‌شود. تفاوت دنا و دنا پلاس هم به طور خلاصه در این است که دنا پلاس چهار کیسه هوا برای امنیت سرنشینان خود دارد. همچنین دارای چراغ روز است در صورتی که دنا معمولی دارای دو کیسه هوای سرنشین است و از لحاظ نور ضعیف عمل می‌کند. ازلحاظ ظاهری دنا پلاس دارای سانروف بوده و قسمت چراغ عقب خودرو دارای انحنایی است که آن را از دنا معمولی متمایز می‌کند.

در همین زمینه بخوانید:

آریاک سفر

دنا پلاس توربو همان امکانات دنا پلاس معمولی را دارد با این تفاوت که توربوشارژ است و دارای قدرت موتور بیشتر و سرعت بالاتر است. همچنین موتوراش 150 اسب بخار قدرت 215 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2200 دور در دقیقه تولید می‌کند.

اما همه این ویژگی‌ها برای یک خودرو نو است، در خرید یک خودرو کارکرده باید به سلامت خودرو، میزان کارکرد، بدنه، امکانات و سال ساخت نیز توجه کرد؛ چه بسا که تاثیر قابل توجهی هم روی قیمت داشته باشند. در ادامه این مطلب به حدود قیمت دنا دست دوم پرداخته می‌شود.

دنا دست دوم چند؟

اکنون قیمت دنا معمولی مدل 1400، 356 میلیون تومان است. دنا پلاس اتوماتیک توربو هم 475 میلیون تومان قیمت خورده است. دنا پلاس دنده‌ای توربو 455 میلیون تومان قیمت دارد و مدل ساده آن، 385 میلیون تومان است.

اما شاید بتوان با حدود 250 میلیون تومان نیز یک دنای کارکرده را خریداری کرد که احتمالا ارزان‌ترین دنای بازار باشد. بر اساس اطلاعات سایت باما، یک دنا معمولی دنده‌ای، مدل 1394 با 274 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 220 میلیون تومان به فروش می‌رسد. دنا معمولی دیگری در مدل 94 با کارکرد 95 هزار کیلومتر 250 میلیون تومان است.

اما اگر کسی توان پرداخت تا 300 میلیون تومان برای دنا را داشته باشد، می‌تواند دنا 97 با 50 هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت 291 میلیون تومان خریداری کند. دنا مدل 98 با 83 هزار کیلومتر کارکرد نیز 293 میلیون تومان قیمت خورده است.

در میان مدل‌های جدیدتر، دنا مدل سال 99 با دو هزار کیلومتر کارکرد، 340 میلیون تومان است که البته می‌توان با پرداخت 16 میلیون تومان مبلغ اضافه یک دنا معمولی نو مدل 1400 را خریداری کرد. دنا پلاس دنده‌ای ساده مدل 98 با 340 هزار کیلومتر کارکرد نیز 350 میلیون تومان، یعنی 35 میلیون تومان کمتر از مدل نو همین خودرو برای فروش گذاشته شده است. گفتنی است که دنا پلاس 98 دنده‌ای ساده با 75 هزار کیلومتر کارکرد نیز 330 میلیون تومان است.

اما در نهایت، آنطور که به نظر می‌رسد قیمت خرید یک دنای کم کارکرد و سالم چندان تفاوتی با مدل‌های نو این خودرو ندارد؛ مگر اینکه کسی قصد داشته باشد یک خودرو با کارکرد بالا بخرد تا قیمت کمتری هم بپردازد. البته باید دقت کرد که طبیعتا خودروهای دست دوم با کارکرد بالاتر، هزینه‌های بیشتری برای تعمیر به مالک خود تحمیل می‌کنند.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز