راهنمای خرید لوله و اتصالات

لست سکند

لوله و اتصالات از ملزوماتی است که تقریبا همه‌جا از صنایع کشاورزی تا پروژه‌های ساختمانی کاربرد دارد. اما کاربردش به عنوان تاسیسات ساختمانی یک تفاوت اساسی با کاربردهای دیگر آن دارد: لوله و اتصالات و انواع آهن آلات که به صورت میلگرد، سازه فلزی ، مقاطع فولادی و داربست آهنی به کار می‌رود، با جان مردم در ارتباط است.

به همین دلیل، جنس این محصولات برای پیمانکاران و مالکان ساختمان اهمیت زیادی دارد و کیفیت آن باید تضمین‌شده باشد.

از همین رو کاماپرس در ادامه این مطلب به نکاتی می‌پردازد که دانستن آن‌ها پیش از خرید لوله و اتصالات و سایر آهن آلات کاربردی در سازه‌ها، می‌تواند راهنمای خوبی برای یک خرید مطمئن باشد؛

خرید لوله و داربست

ابتدا باید بدانیم در ساختمان سازی برای دسترسی به نقاط دشوار و دور از دسترس، از داربست استفاده می‌شود. داربست‌ها لوله هایی فلزی با اتصالات مختلف هستند که به آن‌ها، لوله 5 نیز گفته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

لوله 5 ، لوله‌هایی به طول سه تا شش میلی‌متر هستند که به روش‌های گوناگون به یک دیگر متصل می‌شوند. این لوله های داربستی بر اساس موقعیت کاربردشان، انواع مختلفی چون چکشی ستاره، مثلثی و کاسه‌ای دارند. نوع اول در ارتفاعات بالا کاربرد دارد و نوع سوم برای داربست نمای ساختمان مناسب است.

پس از دانستن اینکه لوله داربست چیست، اینکه چگونه از آن استفاده شود تا کمترین خطر را داشته باشد نیز مهم است؛

پایه نردبان داربست باید محکم باشد، همچنین افرادی که از آن استفاده می‌کنند باید از کمربند ایمنی و کفش غیرلغزنده استفاده کنند.

از سوی دیگر، سکوی کارگران نیز باید محکم باشد، علاوه بر آن باید به وزن مصالحی که روی آن قرار می‌گیرند توجه کرد تا بیش از تحمل سازه نباشد.

در نهایت اینکه اتصالات سازه داربستی باید به اندازه کافی محکم باشند تا ناگهان حادثه‌آفرین نشوند؛ به خصوص اگر از داربست دست دوم استفاده می‌کنید، رعایت این نکات بسیار مهم‌تر خواهد بود. بنابراین داربست دست دوم یا نو، لوله و اتصالات و سایر مقاطع فولادی را باید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرد. از همین رو در ادامه ۵ مورد از معتبرترین فروشگاه های لوله و اتصالات معرفی می‌شوند تا با اطمینان از آن‌ها خرید کنید.

آسرون

اگر می‌خواهید لوله‌ای که می‌خرید سریع به دست‌تان برسد، آسرون را انتخاب کنید. البته این تنها مزیت آسرون نیست؛ قیمت لوله در این سایت، همیشه به‌روز است و به علت خرید بدون واسطه از تولیدکننده، منطقی و منصفانه به نظر می‌رسد. پشتیبانی و مشاوره فنی، از دیگر مزایای خرید لوله از آسرون به شمار می‌رود.

ایمن سازه

ایمن سازه بزرگترین مرکز خرید و فروش لوله داربست دست دوم و ارسال آن به سراسر کشور است. لوله داربست های آهنی ساختمانی، سازه هایی فلزی هستند که برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان در هنگام ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فولاد سل

فولادسل  برند تجاری شرکت « فولادسازه ساحل »است که فعالیت‌های خود در دنیای آهن‌آلات را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است. در فروشگاه اینترنتی این مجموعه، علاوه‌بر استفاده از مقالات علمی و ابزارهای کاربردی، می‌توانید صفر تا صد فرایند انتخاب‌ و خرید، باربری و کنترل‌کیفیت و پیاده‌سازی محصول را زیر نظر کارشناسان خِبره پیش ببرید.

فروشگاه پارسیان فولاد

فروشگاه پارسیان فولاد از سال ۱۳۸۵در زمینه تهیه و تامین کلیه لوازم تاسیسات ساختمانی (گازرسانی،آتش نشانی،آب وفاضلاب) با معرفی بهترین برندهای داخلی وخارجی لوله ،اتصالات وشیرآلات سعی در خدمت به مشتریان داشته است.

همچنین از سال ۱۳۹۰ تولید بست داربست با برند ایران بست را به فعالیت‌های خود افزوده و در این خصوص نیز با انتخاب بهترین متریال و تولید با کیفیت، محصولات از جایگاه شایسته در فروش داخلی وصادرات به کشورهای همسایه بهره‌مند شده است.

گروه صنعتی صفا

گروه صنعتی صفا در سال ۱۳۳۷ فعالیت خود را آغاز کرده و با 63 سال فعالیت موفق در زمینه تولید مقاطع فولادی ، سازه های فلزی ، صنعت پلیمر ، سیم و کابل ، نوشت‌افزار و صنایع غذایی ایفای نقش کرده است. بزرگترین بخش این گروه در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی برای عرضه به بازارهای داخلی و کشورهای همسایه است. گفتنی است که مقاطع فولادی حاصل نورد گرم از قبیل انواع تیرآهن، میل گرد و سایر موارد مشابه نیز در این گروه صنعتی تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت یا اینستاگرام گروه صنعتی صفا مراجعه کنید.

آدرس اینستاگرام : safa_industrial_group

آدرس سایت: https://www.safagroup.com/

مرتبط با : آسرونایمن سازهپارسیان فولادفولادسلگروه صنعتی صفا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز