راهنمای خرید بهترین شارژر گوشی همراه

شاید گوشی موبایل را بتوان برای 4-5 سال مداوم استفاده کرد، اما شارژر گوشی همراه معمولا زودتر از گوشی خراب می‌شود و کاربر را حسابی به دردسر می‌اندازد. از آنجا که شارژر تاثیر مستقیم بر عمر مفید باتری و همچنین کیفیت آن دارد، خرید شارژر اصل و باکیفیت برای جلوگیری از ورود انواع آسیب به باتری و خراب شدن آن اهمیت بسیاری دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم جانبی موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با استفاده طولانی مدت از شارژر تلفن همراه، ممکن است پس از مدتی، عملکرد آن دچار اختلال شده و مشکلات متعددی در آن پدیدار شود؛ ضمن این‌که امروزه برخی از برندهای تولید کننده گوشی هوشمند، کلگی شارژر را از کارتن گوشی‌های موبایل حذف کرده‌اند. از این رو آشنایی با برخی نکات برای خرید شارژر مناسب با زمان و مکان استفاده و همچنین نوع گوشی اهمیت بالایی دارد. کاماپرس در ادامه به ارائه یک راهنمای خرید برای خرید انواع شارژر گوشی موبایل می‌پردازد.

اهمیت خرید شارژر موبایل اصل و باکیفیت

خرید شارژر اصل و باکیفیت علاوه بر این‌که به شکل مستقیم بر روی باتری گوشی و عمر مفید آن اثر گذار است؛ در کیفیت شارژدهی و همچنین سرعت آن نیز نقش دارد. استفاده از یک منبع شارژ باکیفیت و مناسب با نوع گوشی همراه، به علت بالا بودن شدت جریان خروجی، سبب انتقال انرژی مناسب و نهایتا شارژ شدن سریع گوشی موبایل می‌شود. استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت و تقلبی، ممکن است سبب بروز آسیب‌های جدی در گوشی همراه و اختلال در عملکرد آن شود. برخی از این آسیب‌ها و مشکلات در ادامه آمده است؛

انفجار باتری

استفاده از شارژر بی‌کیفیت و نامناسب با نوع گوشی همراه، ممکن است در دراز مدت به علت متناسب نبودن ولتاژ دریافتی باتری گوشی با میزان خروجی شارژر، موجب باد کردن باتری و نهایتا انفجار آن شود. برای مثال ولتاژ دریافتی باتری گوشی سامسونگ A10 با ولتاژ S20 Ultra متفاوت بوده و شارژر سامسونگ برای هریک از این گوشی‌های همراه نیز متفاوت است.

آریاک سفر

کاهش عمر مفید باتری

متفاوت بودن ولتاژ دریافتی از شارژر با باتری گوشی ممکن است سبب داغ شدن و گرم شدن باتری شده و عمر مفید باتری گوشی موبایل را کاهش دهد.

داغ شدن بیش از حد شارژر

استفاده از شارژرهایی با ولتاژ پایین برای باتری‌هایی که نیاز به ولتاژ بالا دارند در دراز مدت موجب داغ شدن بیش از حد باتری گوشی در دراز مدت ممکت است علاوه بر ایجاد اختلال در کارکرد باتری گوشی، سیستم برق‌رسانی خانه را نیز مختل کند.

باد کردن باتری گوشی

استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت و تقلبی ممکن است سبب باد کردن باتری گوشی همراه شود؛ باد کردن باتری موبایل، علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد باتری، موجب می‌شود تا گوشی موبایل در رده گوشی‌های تعمیری قرار گرفته و با قیمت بسیار کمی به فروش برسد.

در هنگام خرید شارژر موبایل به چه نکاتی توجه کنم؟

احتمالا شما هم بارها در هنگام خرید شارژر به این سوال فکر کرده‌اید که چه شارژری بخرم که به گوشی آسیب نرسونه؟ خرید شارژر مناسب با گوشی نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به آشنایی با برخی نکات مهم دارد که در ادامه بیان شده است؛

تناسب ولتاژ با نوع گوشی موبایل

شارژری که برای گوشی همراه خود خریداری می‌کنید، حتما باید متناسب با نوع گوشی و مشخصات آن باشد. تناسب شارژر با مشخصات گوشی همراه از نظر تناسب میزان ولتاژ مورد نیاز برای شارژ شدن باتری گوشی اهمیت بسیاری دارد. مشخصات گوشی همراه از جمله این‌که باتری آن از شارژ چند واتی پشتیبانی می‌کند، را می‌توانید از روی شارژر اورجینال قبلی و همچنین مشخصات درج شده بر روی کارتن گوشی پیدا کنید.

بررسی میزان آمپراژ شارژر

ظرفیت شارژ انواع شارژرها اغلب براساس رتبه جریان یا آمپراژ آن تعیین می‌شود.  در هنگام خرید توجه کنید که آمپراژ درج شده بر روی شارژر با آمپراژ گوشی همراه شما تناسب داشته باشد. توجه به فاکتور آمپراژ و تناسب آن با دستگاه مورد نظر، در سرعت شارژ گوشی همراه موثر است.

کیفیت شارژر

در نهایت حتما توجه کنید که خرید شارژرهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت موجود در بازار در طولانی مدت سبب تحمیل هزینه‌های تعویض باتری و حتی گوشی همراه می‌شود. خرید شارژر با کیفیت و اورجینال هر گوشی همراه مانند شارژر سامسونگ ، شارژر آیفون و شارژر شیائومی دارای استانداردها و تاییدیه‌های بین‌المللی از جمله CE، RoHS و MFI هستند.

پیروی و تبعیت از استانداردهای تعیین شده در ساخت این شارژرها موجب عملکرد ایده‌آل آن‌ها می‌شود؛ از جمله مزایای خرید شارژر اصل می‌توان به تشخیص فول شارژ شدن گوشی و توقف جریان خروجی و همچنین جلوگیری از نوسانات ناگهانی برق در شارژر و گوشی موبایل با تنظیم دقیق ولتاژ ورودی اشاره کرد.

میزان پورت شارژر

خرید شارژرهایی با دو یا چند پورت خروجی، گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد دارند، از یک شارژر برای شارژ چند گوشی، تبلت، هندزفری یا غیره استفاده کنند. اگر قصد خرید این مدل از شارژرها را دارید، حتما توجه کنید که توان خروجی درج شده بر روی آن، برای هر پورت محاسبه شده یا جمع توان تمام پورت‌های شارژر است.

خرید بهترین شارژر گوشی موبایل از فونی شاپ

بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و اصل بودن شارژری که خریداری می‌کنید، خرید از فروشگاه‌های مطمئن است. فروشگاه آنلاین فونی شاپ به عنوان یک مجموعه معتبر در زمینه عرضه انواع شارژر اصل برای انواع گوشی مانند شارژر شیائومی ، شارژر آیفون ، شارژر سامسونگ و غیره فعالیت می‌کند.

فروشگاه فونی شاپ تمام محصولات خود را با تضمین صد در صدی اصالت و همراه با گارانتی 6 ماهه در کوتاهترین زمان ممکن به سراسر کشور عرضه می‌کند. ضمن این‎که با خرید از این مجموعه می‌توانید از مزایای مشاوره خرید، ارسال سریع و در کمتر از 3 روز کاری بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : فونی شاپ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز