راهنمای خرید دستگاه کپی؛ بهترین مدل ها و ویژگی ها

دستگاه کپی یکی از تجهیزات مهم و ضروری برای شرکت‌ها، ارگان‌ها، فروشگاه‌های لوازم التحریر و دفاتر چاپ و تکثیر است؛ نیاز به استفاده از ماشین کپی تاحدی است که برخی از افراد، انواعی از آن را برای خانه خود نیز تهیه می‌کنند. بنابراین نیاز به تعمیر دستگاه کپی هم دغدغه بسیاری از افراد محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دستگاه‌ کپی دارای سه قابلیت مهم کپی، پرینت و اسکن است؛ این دستگاه‌ها در دو نوع رنگی و سیاه و سفید در بازار قابل خریداری هستند. ضمن این‌که برخی از مدل‌های ماشین کپی، قابلیت اضافه شدن افزونه‌های دیگر برای انجام خدماتی چون منگنه کردن اسناد را نیز دارند. در صورت انتخاب درست، احتمال نیاز به تعمیرکار و پرداخت هزینه تعمیر دستگاه کپی هم کمتر خواهد شد. بنابراین کاماپرس در ادامه ارائه راهنمای خرید دستگاه کپی و معرفی برخی از مدل‌های آن می‌پردازد؛

راهنمای خرید دستگاه کپی

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده مردم از دستگاه کپی برای امور مختلف و در مشاغل گوناگون، انواع و مدل‌های متعددی از این محصول تولید و روانه بازار شده است. این مسئله سبب شده تا خرید یک دستگاه کپی باکیفیت و متناسب چندان کار راحتی نباشد؛ چند نکته کلیدی در هنگام خرید ماشین کپی در ادامه بیان شده است.

آریاک سفر

میزان استفاده از دستگاه کپی و حجم کار

نخستین قدم برای خرید یک دستگاه کپی، بررسی و شناسایی نیازهای شما برای استفاده از این محصول است؛ یعنی ابتدا باید بررسی کنید که با توجه به نوع استفاده از دستگاه و حجم کاری که دستگاه باید روزانه انجام دهد، محصولی با ظرفیت متناسب خریداری کنید.

سرعت دستگاه کپی

دومین ویژگی که در خرید ماشین کپی باید در نظر داشته باشید، توجه به سرعت دستگاه کپی و میزان پرینت یا کپی ماشین در هر دقیقه است؛ در انتخاب سرعت دستگاه کپی نیز باید نیازها و محل و میزان استفاده از محصول را در نظر داشته باشید.

کیفیت چاپ دستگاه کپی

توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای خرید ماشین کپی، میزان کیفیت چاپ اسناد و اوراق را تست کنید و سپس محصول مورد نظر را خریداری کنید.

چندکاره بودن دستگاه

برخی از ماشین‌های کپی موجود در بازار قابلیت انجام چندین کار مختلف از جمله پرینت و اسکن را نیز دارند. از این رو در هنگام خرید دقت کنید که اگر به این قابلیت‌ها نیز نیاز دارید، خرید یک دستگاه کپی چندکاره گزینه بسیار بهتری از خرید چند دستگاه مختلف است.

گارانتی و پشتیبانی مناسب

خرید یک دستگاه کپی با گارانتی و پشتیبانی مناسب، خیال را شما از کارایی دستگاه راحت می‌کند؛ در این‌صورت دیگر نگران هزینه‌ تعمیر دستگاه کپی و تعویض یا خرابی آن نخواهید بود.

توجه به مدل و برند دستگاه کپی

در حال حاضر مدل‌ها و برندهای متعددی از ماشین کپی در بازار موجود است که انتخاب یک دستگاه کپی باکیفیت را تاحدی سخت می‌کند؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام به خرید، برندها و مدل‌های معتبر و ویژگی آن‌ها را بررسی کرده تا بهترین محصول را با قیمتی مناسب خریداری کنید. برخی از بهترین مدل‌های ماشین کپی در ادامه معرفی شده است.

دستگاه کپی شارپ AR-X202

قیمت: 19 میلیون و 990 هزار تومان

کمپانی شارپ صاحب یکی از برندهای معتبر و قدیمی تولید لوازم و تجهیزات الکترونیکی است. این برند به تولید انواع دستگاه کپی با قابلیت‌های مختلف نیز می‌پردازد. مدل AR-X202 از برند شارپ یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای استفاده در مغازه‌ها و محیط‌های اداری و حتی استفاده خانگی است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به کپی، پرینت و اسکن در سایز A3، سرعت 20 صفحه در دقیقه، وضوح 600dpi، کپی از دو طرف بدون برگرداندن و ارتقای حافظه تا 192 مگابایت اشاره کرد.

دستگاه کپی کانن imageRUNNER 2206

قیمت: 17 میلیون و 300 هزار تومان

برند کانن نیز یک برند ژاپنی معروف در تولید تجهیزات الکترونیکی از جمله دستگاه کپی است. ماشین‌های کپی این برند نیز در انواع و کیفیت‌های بسیار خوبی در بازار به فروش می‌رسند. این مدل ماشین کپی کانن، قابلیت انجام سه کار کپی، پرینت و اسکن را دارا بوده و از تکنولوژی لیزری برای چاپ استفاده می‌کند. دیگر قابلیت‌های این مدل شامل چاپ در ابعاد A3، ظرفیت سینی تا 330 برگ کاغذ، سرعت 22 ورقه در هر دقیقه و رزولوشن 600 در 600 dpi است.

دستگاه کپی توشیبا e-STUDIO 2523A

قیمت: 21 میلیون و 700 هزار تومان

برند توشیبا یکی از قابل اطمینان‌ترین برندها برای خرید دستگاه کپی است. محصولات این برند با قابلیت انجام چندین کار و سرعت مناسب و مطمئن و در تناسب با محیط زیست، بسیار پرطرفدار هستند. از ویژگی‌های مدل e-STUDIO 2523A این برند می‌توان به سه کاره بودن(کپی، پرینت و اسکن) در سایز A3 و سرعت چاپ 25 ورق در دقیقه اشاره کرد. ضمن این‌که ویژگی مهم این دستگاه، رزولوشن فوق‌العاده بالای 2400 در 600dpi است که آن را به گزینه مناسبی برای چاپ اسناد و مدارک تبدیل کرده است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز