راهنمای جذب مشتری به کمک تبلیغات در گوگل

منتوریکس-کاماپرس
لست سکند

برای دیده شدن کسب و کار خود علاوه بر سئو سایت و موارد تکنیکال، در هر شکل و عنوانی به تبلیغات نیاز دارید. این یک اصل ساده و مهم است و مشکلی با آن نداریم. اما این که کجا و چگونه تبلیغ کنیم ممکن است گیج کننده و مبهم به نظر برسد.

به گزارش کاماپرس به نقل از منتوریکس، گوگل با داشتن یک پلتفرم تبلیغاتی قوی می‌تواند در این زمینه کمک بسیار خوبی باشد. با این وجود استفاده از این سرویس گوگل هم قواعد خاص خود را دارد و نمی‌توانید بدون پیش زمینه کار با آن را شروع کنید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌خواهیم چند توصیه برای استفاده موثرتر تبلیغ در گوگل را بررسی کنیم که قطعا به پیشرفت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

Google Ads یک پلتفرم تبلیغاتی است که تحت یک کانال بازاریابی به نام پرداخت به ازای کلیک (PPC) قرار می‌گیرد، جایی که شما (تبلیغ کننده) به ازای هر کلیک یا نمایش (CPM) روی یک تبلیغ، مبلغی را پرداخت می‌کنید. گوگل ادز راهی مؤثر برای هدایت ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب، به سمت کسب و کار شما است که در جستجوی محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید.

توصیه‌هایی برای تبلیغ موثر در گوگل

تبلیغ در گوگل کار چندان سختی نیست. اما قبل از شروع تبلیغات، چند نکته مهم و ضروری وجود دارد که حتما باید رعایت کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند بهره بیشتری از تبلیغات خود ببرید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

انتخاب عبارات کلیدی با رعایت سئو سایت

شاید بتوان گفت انتخاب کلمات کلیدی درست، مهم‌ترین قسمت تبلیغات در گوگل ادز است. اولین نکته مهم این است که نباید کلمات کلیدی خیلی کلی و گسترده انتخاب کنید. اگر کلمات کلیدی شما بیش از حد گسترده باشند، گوگل تبلیغ شما را در مقابل مخاطبان اشتباه قرار می‌دهد که به معنای کلیک کمتر و هزینه تبلیغات بیشتر است.

راز آسمان پایتخت

این مهم است که بهترین کلمات کلیدی که با برند شما مطابقت دارند را انتخاب کنید. اما فقط ارزان‌ترین کلمات کلیدی را انتخاب نکنید. برای موفقیت در تبلیغات گوگل به تعادلی از کلمات کلیدی پرهزینه، با پاداش بالا و کم‌هزینه نیاز دارید. اگر کسب ‌و کاری دارید که در یک جغرافیای خاص فعالیت می‌کند، در گوگل جستجو کنید تا بهتر بفهمید رقبای شما چگونه از سئو محلی استفاده می‌کنند. نتایج جستجوی ارگانیک محلی به شما کمک می‌کند بفهمید که مردم چگونه کلمات کلیدی و عباراتی را که می‌توانید برای Google Ads استفاده کنید جستجو می‌کنند.

هدف مشخصی برای تبلیغ در گوگل داشته باشید

هرگز کورکورانه یک کمپین تبلیغاتی گوگل راه اندازی نکنید. شما باید با یک برنامه شروع کنید و اهدافی را که می‌خواهید از طریق تبلیغات خود به آن‌ها برسید را تعیین کنید. چند نمونه از اهداف می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • تولید سرنخ
  • افزایش ثبت نام در خبرنامه ایمیلی
  • افزایش فروش
  • رشد ثبت حساب

دستیابی به این اهداف تنها در صورتی امکان پذیر است که یک تبلیغ متمرکز داشته باشید که به دقت طراحی شده باشد تا به مخاطبان هدف خود دستیابی پیدا کند. ممکن است یک تبلیغ باعث نشود که بازدیدکننده فوراً چیزی از شما بخرد، اما می‌تواند نوعی آگاهی ایجاد کند که نام برند شما را آشنا کند. به مرور مردم بیشتر با شما آشنا می‌شوند و همین هم به رشد شما کمک خواهد کرد.

بودجه تعیین کنید

بیشترین مقدار پولی را که می خواهید برای کمپین تبلیغاتی گوگل خرج کنید محاسبه کنید. به یاد داشته باشید که هر چه قیمت طرح در گوگل ادز بالاتر باشد، دامنه تبلیغات گسترده‌تر می‌شود. اما به عنوان یک کسب و کار کوچک، برنامه ریزی بودجه حیاتی است و نباید ناگهان یک سرمایه بزرگ را خرج این کار کنید. هنگام برنامه ریزی بودجه به موارد زیر توجه کنید:

  • نرخ تبدیل قابل انتظار از کمپین
  • محبوبیت عبارت جستجو
  • نرخ تبدیل در هر کمپین

و حتما گزارش بودجه را در حساب گوگل ادز خود به صورت دوره‌ای بررسی کنید. گزارش بودجه به شما نشان می‌دهد که یک کمپین چقدر هزینه کرده است و یک پیش بینی ماهانه برای کل هزینه‌ها را نشان می‌دهد. به علاوه اگر بخواهید بودجه روزانه خود را تغییر دهید، این گزارش می‌تواند نشان دهد که چگونه تغییرات در بودجه روزانه کمپین می‌تواند بر عملکرد کلی تأثیر بگذارد.

سئو سایت و صفحه لندینگ را فراموش نکنید

صفحه لندینگ شما اولین چیزی است که افراد با کلیک بر روی تبلیغ شما می‌بینند. برای جلوگیری از خروج افراد از سایت و افزایش نرخ پرش خود، بهینه کردن این صفحه اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تعیین کند که مشتریان بالقوه‌ی خود را پیدا کنید یا نه.

برخی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کنند وب سایت خود را بهینه کنید عبارتند از:

  • طراحی یک صفحه فرود خاص مرتبط با آگهی
  • آزمایش مداوم برای اطمینان از تجربه کاربری عالی
  • کاربر پسندتر کردن وبسایت
  • ارائه محتوای با کیفیت ثابت
  • افزایش سرعت بارگذاری صفحه

فراموش نکنید تبلیغ شما قلاب شماست، اما آن چیزی که سبب می‌شود مشتریان در وبسایت شما بقی بمانند و بیشتر در آن کاوش کنند، کیفیت خدمات و محصولات شماست.

جمع بندی

تا این جای کار، نکاتی را برای استفاده موثرتر از پلتفرم تبلیغات گوگل با هم مرور کردیم. فراموش نکنید استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم‌تر از پولی است که برای تبلیغات در گوگل خرج می‌کنید و اگر این استراتژی را درست تعیین نکنید، تنها هزینه و وقت خود را تلف کرده‌اید. مشورت با آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس می‌تواند به شما کمک کند بهترین استراتژی ممکن را برای تبلیغات خود طراحی کنید و حداکثر استفاده را از کمپین‌های تبلیغاتی خود ببرید.

انتهای پیام

مرتبط با : منتوریکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز