راهنمای جامع خرید درب اتوماتیک پارکینگ / قبل از خرید مطالعه شود

پیشرفت تکنولوژی و فناوری، همواره موجب آسان‌تر شدن زندگی انسان در زمینه‌های مختلف و تولید انواع ابزارآلات رفاهی شده است. درب اتوماتیک پارکینگ یکی از این ابزارآلات است که در انواع مختلف و با کاربری‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، درب اتوماتیک پارکینگ بدون نیاز به دخالت انسان و تنها از طریق یک ریموت برقی باز و و بسته می‌شود. خرید درب اتوماتیک پارکینگ علاوه بر صرفه‌جویی در وقت ساکنین ساختمان، مشکل باز و بسته کردن درب‌های سنگین معمولی را نیز حل می‌کند. با توجه به کاربری روزمره و طولانی مدت درب پارکینگ و همچنین برای کاهش هزینه‌ تعمیر درب اتوماتیک پارکینگ، بهتر است خرید این محصول با دقت بالایی صورت بگیرد. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید درب اتوماتیک پارکینگ می‌پردازد.

انواع درب پارکینگ اتوماتیک

با پیشرفت تکنولوژی، صنعت تولید درب اتوماتیک نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. در حال حاضر درب اتوماتیک پارکینگ در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شود. انواع درب اتوماتیک پارکینگ در ادامه معرفی شده است؛

درب پارکینگ اتوماتیک زیر سقفی

درب پارکینگ زیر سقفی به سمت بالا باز می‌شود و عدم اشغال فضای خارجی در قسمت ورودی پارکینگ سبب می‌شود تا خودرو بتواند برای ورود در نزدیکی درب پارکینگ هم توقف کند. این نوع درب اتوماتیک مناسب مکان‌هایی است که از نظر ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت هستند.

آریاک سفر

درب اتوماتیک پارکینگ ریلی

درب اتوماتیک ریلی در واقع یک درب طولی یک لنگه با طولی حدود دو متر تا 7 متر است که با حرکت بر روی یک ریل، به سمت چپ یا راست باز و بسته می‌شود. این درب اتوماتیک نیز گزینه بسیار مناسبی برای ساختمان‌هایی است که محوطه پارکینگ آن‌ها عرض زیاد و طول کمی دارد؛ چرا که با نصب این درب، هیچ فضایی از پارکینگ اشغال نشده و حتی قسمت پشت درب نیز قابل استفاده است.

درب اتوماتیک پارکینگی لولایی

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی خود دارای دو نوع درب‌ تک لنگه و درب دو لنگه است. هردو نوع این درب‌های اتوماتیکی برای باز و بسته شدن نیاز به فضای زیادی دارند. با وجود این، نوع دو لنگه درب‌های اتوماتیک لولایی نسبت به نوع یک لنگه آن، سر و صدای کمتر و امنیت بیشتری دارند.

درب اتوماتیک پارکینگ کرکره‌ای

درب پارکینگ اتوماتیک کرکره‌ای هم برای ساختمان‌های مسکونی و هم برای مغازه‌های فروشگاهی و ساختمان‌های تجاری و اداری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع درب اتوماتیک دارای مزایای چون سهولت استفاده، قیمت اقتصادی و امنیت بالا است.

در هنگام خرید درب اتوماتیک پارکینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

درب پارکینگ یکی از ابزارآلات رفاهی است که روزانه بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بروز هرگونه خرابی و اختلال در عملکرد آن می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. از این خرید درب اتوماتیک باید با توجه به برخی نکات صورت بگیرد؛ برخی از این نکات مهم در ادامه آمده است؛

میزان استفاده از درب پارکینگ

اولین نکته در هنگام خرید درب اتوماتیک بررسی و محاسبه حدودی میزان استفاده و میزان تردد از درب پارکینگ با توجه به تعداد واحدهای هر ساختمان است. چرا که جک درب اتوماتیک باید با میزان تردد و میزان استفاده از آن تناسب داشته باشد. برای ساختمان‌های پرجمعیت و پر تردد غالبا از جک هیدرولیکی استفاده می‌شود.

ابعاد ورودی ساختمان و درب اتوماتیک

در هنگام خرید درب اتوماتیک حتما اندازه طول و عرض ورودی ساختمان را محاسبه کنید. ابعاد درب پارکینگ در انتخاب نوع درب و تک لنگه یا دو لنگه بودن آن اثر دارد. ضمن این‌که ابعاد درب غالبا بر روی وزن آن نیز اثرگذار است و جک درب اتوماتیک باید با وزن آن تناسب داشته باشد.

توان موتور درب اتوماتیک

در هنگام خرید توجه کنید که موتور درب موردنظر توان بالایی داشته باشد؛ بالا بودن توان موتور جک سبب عملکرد بهتر و نرم‌تر، کاهش سر و صدا، ترمزگیری مناسب و به‌جا و عمر بالاتر می‌شود.

قابلیت‌ها و امکانات جانبی درب

در هنگام خرید به امکانات جانبی جک درب مورد نظر خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال یکی از امکانات جانبی ضروری برای درب‌های اتوماتیک که سبب افزایش امنیت می‌شود، قفل برقی برای جلوگیری از باز شدن درب با ورود فشار به آن است. از دیگر امکانات جانبی جک‌ها می‌توان به سنسور تشخیص مانع و برخی فست کلوز اشاره کرد.

تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک پارکینگ

برای عملکرد بهتر و جلوگیری از خرابی درب اتوماتیک پارکینگ بهتر است به شکل دوره‌ای و منظم تحت سرویس قرار گرفته و سالم بودن قطعات آن چک شود. با وجود این، در صورت بروز هرگونه اختلال در عملکرد و نیاز به تعمیر درب اتوماتیک ، بهتر است با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید.

نصب و تعمیر درب اتوماتیک با هوم سرویز

هوم سرویز یک مجموعه خدماتی معتبر و تخصصی است که بیش از 400 نوع خدمت ویژه و متنوع را مشتریان خود ارائه می‌کند. برای نصب آسان و ایمن انواع درب اتوماتیک پارکینگ و همچنین تعمیر آن نیز می‌توانید از خدمات مجموعه هوم سرویز استفاده کنید.

از مزایای استفاده از خدمات مجموعه هوم سرویز برای نصب و تعمیر درب پارکینگ اتوماتیک ، قابلیت دسترسی به افراد کاربلد و متخصص نزدیک‌ترین نقطه و در سریع‌ترین زمان ممکن است.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز