راهنمای تعمیر و نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته-کاماپرس

روزانه خبرهای ناگواری از دزدی، سرقت، ناامنی و… به گوش می‌رسد که دلیل بسیاری از آن‌ها عدم استفاده یا استفاده نامناسب از سیستم‌های امنیتی است. به بیان بهتر، امروزه برای زندگی آسوده‌تر، نصب سیستم‌هایی مانند دوربین مداربسته غیرقابل اجتناب است؛ اما نکته مهم، پیدا کردن نصاب و تعمیرکار دوربین مدار بسته کاربلد است که اهمیت زیادی دارد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از هوم سرویز، دوربین مداربسته یکی از لوازمی است که می‌تواند عمر زیادی داشته باشد؛ به شرطی که درست از آن استفاده و نگهداری شود. در غیر این صورت، قیمت تعمیر دوربین مداربسته یا خرید دوباره و چندباره دوربین را هم باید به سایر هزینه‌های خرید و نصب آن اضافه کرد. از این رو در ادامه به راه‌های نگهداری بهتر از دوربین مداربسته پرداخته می‌شود و خواهید دانست در چه مواقعی باید از تعمیرکار دوربین مدار بسته کمک گرفت؛

دوربین مداربسته-کاماپرس

روش‌های نگهداری از دوربین مداربسته

  1. لنز دوربین مداربسته: لنز دوربین مداربسته که از مهم‌ترین اجزای آن است، باید همیشه عاری از لکه و گرد و غبار باشد و اگر با این مشکل مواجه شد، حتما نیاز است که برای از بین بردن کثیفی از پارچه مخصوص لنز استفاده شود.
  2. محیط دوربین مداربسته: راه دیگر طولانی‌تر کردن عمر سیستم نظارت، توجه به محیط قرار گرفتن دوربین است. مثلا در نواحی سردسیر باید از دوربین‌هایی استفاده شود که از استانداردهای آن پشتیبانی می‌کنند.
  3. زنگ‌زدگی دوربین مدار بسته: نگهداری از دوربین مداربسته، چک کردن عدم زنگ‌زدگی را نیز می‌طلبد.
  4. اتصالات دوربین مداربسته: بررسی کابل‌‌ها و تمام اتصالات دوربین در فواصل زمانی منظم، موجب می‌‌شود تا در صورت خرابی هر کدام از کابل‌‌ها، پیش از آن که خسارتی رخ دهد، اقدامات لازم انجام شود.
  5. هارد دوربین مداربسته: دستگاه ذخیره‌ساز نیز یکی از اجزای مهم دوربین مداربسته است که باید به طور دوره‌ای تمیز و بررسی شود، حتی پیشنهاد می‌شود به طور دوره‌ای توسط یک نصاب یا تعمیرکار دوربین مدار بسته کاربلد سرویس شود.
  6. تنظیمات دوربین مدار بسته: یکی دیگر از روش‌هاینگهداری از دوربین مداربسته، قرار دادن تنظیمات ذخیره‌ساز بر روی آیتم مناسب است. به طور کلی توصیه می‎شود که آیتم ضبط هارد بر روی Overwrite قرار داده شود تا هم تصاویر در مدت زمان مورد نیاز ذخیره شود و هم پس از اینکه فضای هارد پر شد، اطلاعات قبلی به تدریج پاک و اطلاعات جدید جایگزین شوند.
  7. نور محیط دوربین مداربسته: روشنایی محیط پیرامون، یکی از ویژگی‌های ضروری و لازم به منظور ارائه تصاویر مناسب است. چرا که وجود نورهای غیراستاندارد می تواند موجب اختلال در ارائه تصاویر محیط پیرامون شود.

 

چه زمانی باید با تعمیرکار دوربین مدار بسته تماس گرفت؟

با وجود همه مواردی که در بالا برای نگهداری‌ دوربین مدار بسته گفته شد، ممکن است این دستگاه‌ها با مشکلات دیگری روبرو شوند و به دنبالش دچار اختلال در تصویربرداری شده و حتی ممکن است امنیت محل را تحت تاثیر قرار دهند.

آریاک سفر

قطعی دوربین مداربسته، اختلال در بزرگنمایی و زوم، تصویر برفکی، نچرخیدن دوربین، پخش نشدن صدا و نویز آن همگی از جمله این مشکلات به شمار می‌روند که بهتر است توسط یک متخصص بررسی و تعمیر شوند. حتی اگر مشکل جزئی باشد بهتر است موضوع با کارشناسان مطرح شود چراکه تعمیر دوربین مداربسته با توجه به پیچیدگی تجهیزات آن، نیازمند دانش تخصصی و آگاهی است.

یک تعمیرکار دوربین مدار بسته باید اطلاعات کاملی درباره قطعات دوربین‌ها، مراحل تصویربرداری، عملکرد لنزها، نحوه باز و بسته کردن دوربین و انواع دیگر دانش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد. و علاوه بر این‌ها، در قیمت تعمیر دوربین مدار بسته نیز منصف باشد.

قیمت تعمیر دوربین مدار بسته در درجه اول به میزان خسارت بستگی دارد، بدیهی است که تعمیر دوربینی که سوخته است با دوربینی که شکسته است، قیمت یکسانی ندارد. اما همواره قیمت تعمیر دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به نمونه های معمولی بیشتر است.

در نگاه اول، پیدا کردن چنین شخصی که قابل اعتماد نیز باشد، سخت به نظر می‌رسد. اما خدمات هوم سرویز این مشکل‌ را حل کرده است.

دوربین مداربسته-کاماپرس

کار را به هوم‌سرویز بسپارید

سامانه هوم سرویز یک پلتفرم خدماتی است که از سال 1395 تاکنون، بیش از 400 نوع خدمت مختلف را برای شهروندان تهرانی ارائه می‌دهد و در پی توسعه آن است. یکی از این خدمات، تعمیر و نصب دوربین مداربسته است. همانطور که گفته شد، عیب‌یابی دوربین مداربسته و تعمیر دوربین مداربسته در محل باید توسط متخصصین انجام شود؛ از این رو با ثبت درخواست در هوم سرویز، تعمیرکار دوربین مدار بسته در محل حاضرشده و پس از عیب‌یابی در صورت رضایت مشتری، اقدام به تعمیر دوربین می‌کند.

هوم سرویز یک بازار آنلاین خدمات است که در آن، هر شخصی با توجه به نیاز خود، می‌تواند افراد مطمئن، معتمد و توانمند را پیدا کند. از سوی دیگر، سرویس‌دهنده‌ها نیز می‌توانند خدمات خود را در یک بستر امن، معرفی کنند. در واقع هوم سرویز یک حلقه ارتباطی مطمئن میان مشتریان و متخصصان است.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز