رانندگان تهرانی در کدام بزرگراه تخته گاز می روند؟

لست سکند

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مسیر یاب بلد رانندگان تهرانی در بزرگراه شهید همدانی بیشترین سرعت رانندگی را تجربه می کنند.

به گزارش کاماپرس، بر اساس مقایسه آمار کاربران بلد، راننده‌ها در بزرگراه شهید همدانی تهران در مقایسه با بزرگراه‌های دیگر این شهر با سرعت بیشتری رانندگی می‌کنند. فعالیت کاربران نقشه و مسیریاب بلد در سال ۱۳۹۸ بیان کننده این است که اتوبان شهید همدانی در شهر تهران خلوت‌ترین اتوبان برای رانندگی با میانگین سرعت ۷۰.۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

میانگین سرعت در بزرگراه های تهران 48 کیلومتر بر ساعت است

بنا به اعلام بلد، بر اساس این اطلاعات، در طول سال ۱۳۹۸ در حالی میانگین سرعت کاربران بلد در بزرگراه‌های تهران ۴۸ کیلومتر بر ساعت بوده که بر اساس کتاب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی سرعت مجاز رانندگی در این مناطق بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر متغیر است و رانندگان باید بر اساس تابلوهای حداکثر سرعت حرکت کنند. به نظر می‌رسد که شرایط ترافیکی و حجم بالای خودرو در این شهر میانگین سرعت در بزرگراه‌ها را تحت تاثیر خود کاهش داده باشد.

یکشنبه و چهارشنبه اوج ترافیک تهران است

راز آسمان پایتخت

علاوه بر این، مقایسه میانگین سرعت کاربران بلد در بزرگراه‌های شهرهای مختلف حاکی از این است که رانندگان تهرانی‌ از شهروندان شهر‌های مشهد و اصفهان هم آهسته‌تر رانندگی می‌کنند.

از سوی دیگر به گفته مقام‌های شهری پایتخت روزهای یکشنبه و چهارشنبه پیک ترافیکی شهر تهران است که در این دو روز میانگین سرعت رانندگی در کل کشور هم با کاهش چشم‌گیری همراه می‌شود.

4 میلیون کاربر از بلد استفاده می کنند

شایان ذکر است این اطلاعات که حاصل فعالیت یک سال نقشه و مسیریاب بلد بوده در طول این مدت باعث افزایش تعداد کل کاربران آن به بیش از چهار میلیون نفر شده است. ضمنا این تعداد کاربر در سال ۱۳۹۸بیش از چهار میلیارد کیلومتر مسافت را با کمک این مسیریاب طی کرده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : بلد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز