رانا LX و پژو 206 تیپ 2 در بازار چند؟

لست سکند

بازار خودرو در چند روز اخیر افت و خیزهای غیرمعمولی را تجربه می کند به نحوی که برخی خودروها مثل رانا LX با افزایش قیمت روبرو شده اند و برخی دیگر مانند پژو 206 تیپ دو بعد از چند روز بالا رفتن از نردبان قیمت، نزول را تجربه می کنند.

به گزارش کاماپرس، شاید اظهارات اخیر رضا شیوا درباره فرمول قیمت گذاری جدید خودرو چنان که خود وی بر آن تاکید کرده برای بسیاری از مردم غیرقابل فهم باشد اما همین فرمولی که به گفته شیوا توسط بسیاری از منتقدان به خوبی درک نشده توسط دلالان به دستاویزی برای افزایش قیمت تبدیل شده است.

این موضوع را می توانید با مراجعه به نمایشگاه های خودرو و یا تماس با آگهی دهندگان فروش خودرو امتحان کنید. واسطه ها و فعالان بازار یک صدا به شما خواهند گفت قیمت ها به دلیل اعلام فرمول جدید قیمت گذاری ، طی یک هفته اخیر بالا کشیده است.

البته یک نکته را نباید از نظر دور داشت و آن این که موج ایجاد شده در بازار به احتمال فراوان ماندگار نباشد و همه نگاه ها به دو هفته باقیمانده از زمان ریاست جمهوری ترامپ دوخته شده است. اگر بایدن بدون چالش وارد کاخ سفید شود می توان انتظار ایجاد موج جدیدی از کاهش نرخ ارز و کاهش در بازار خودرو را نیز داشت.

افزایش قیمت در خانواده پژو 207

راز آسمان پایتخت

به هر حال به دنبال اظهارات اخیر رئیس شواری رقابت قیمت برخی خودروها در بازار باز هم به افزایش خود ادامه داد. از جمله رانا LX با 7 میلیون افزایش به قیمت 207 میلیون تومان رسید. قیمت پژو پارس معمولی (بنزینی) که به پژو پارس سال هم شناخته می شود با افزایش قیمت 2 میلیونی به 203 میلیون تومان رسیده است.

در خانواده پژو 207، سه مدل پژو 207 اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک صندوق دار و پژو 207 سقف شیشه ای دنده دستی به ترتیب با 3 ، 5 و 7 میلیون تومان افزایش به قیمت 410 میلیون، 400 میلیون و  310 میلیون تومان فروخته می شود.

پژو 206 تیپ 2 و تیبا صندوق دار ارزان شدند

نکته جالب توجه این که پژو 206 تیپ دو برخلاف روزهای گذشته بعد از چند روز گران شدن، وارد فاز نزولی شده و 8 میلیون ارزان شده است. این خودرو در حال حاضر به قیمت 190 میلیون تومان قابل خرید است.

خودروی دنا نیز از جمله خودروهایی به شمار می رود که روند صعودی قیمت آن در روزهای اخیر ادامه دارد به نحوی که در حال حاضر قیمت دنا دنده ای معمولی (تیپ 1) 257 میلیون تومان ، دنا پلاس 296 میلیون و دنا پلاس توربو اتوماتیک 425 میلیون تومان است.

تنها خودروی دیگری که در بازار امروز اندکی کاهش قیمت را تجربه کرده ، تیبا صندوق دار است که با کاهش 2 میلیونی به 118 میلیون تومان رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز