رانا پلاس پانوراما 6 دنده و هر آنچه باید درباره آن بدانید

گروه صنعتی ایران خودرو روز گذشته از نسخه جدید خودرو رانا با عنوان رانا پلاس پانوراما ۶ دنده رونمایی کرد.

به گزارش کاماپرس، گفته می شود رانا پلاس پانوراما آخرین محصول ایران خودرو در سال ۹۹ است که با جعبه دنده ۶ سرعته دستی تولید می شود. رانا پلاس پانوراما نسخه جدیدی از رانا پلاس است که از نظر طراحی ظاهری با نسخه قبلی فرق چندانی ندارد و فقط چراغ های جلو و عقب و حالت سپر در نسخه جدید کمی تغییر کرده است.

اما بزرگترین تفاوت این خودرو با نسخه قبلی مربوط به گیربکس و دنده هاست. یعنی به جای مدل قدیمی 5 سرعته، نسخه تازه طراحی شده 6 سرعته دیده می‌شود. گفته می شود جعبه دنده ۶ سرعته در سرعت‌های بالاتر از 100 کیلومتر در ساعت، معادل 20 درصد دور کمتری را نیاز پیدا می‌کند که این اتفاق در ادامه باعث افزایش سرعت نهایی و البته مصرف سوخت کمتری می شود.

موتور جدید با ۱۱۰ اسب بخار

رانا پلاس جدید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به عبارت ساده تر ۵ اسب بخار بیشتر را با ۸ نیوتن گشتاور بالاتر نسبت به نمونه های قبلی تولید می کند.
همچنین موتور سنتی TU5 نیز با ارتقا به مدل TU5 پلاس تبدیل شده است. اضافه شدن فناوری CVVT یا زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها باعث شده تا مصرف سوخت آن نیز بهتر از قبل باشد. کاهش مصرف سوخت، کاهش نفوذ صدا به کابین، مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر از ویژگی های جعبه دنده ۶ سرعته دستی است .

آریاک سفر

فرمان برقی به جای فرمان هیدرولیک

رانا پلاس ۶ دنده پانوراما به جای استفاده از فرمان هیدرولیک، از فرمان کمکی برقی EPS استفاده شده است. فرمان کمکی برقی باعث می شود در کنار حساسیت دقیق تر و نرمی بیشتر سامانه فرمان پذیری، استهلاک این قسمت و اتلاف انرژی کمتر شود.

امکانات رانا پلاس 6 دنده

امکانات جدید این خودرو شامل آنتن اکتیو، آینه های جانبی راهنمادار، بهبود ایربگ های جلو، جلوپنجره جدید، چراغ دی لایت، چراغ مه شکن جدید، دستگیره و زه جانبی همرنگ بدنه، دسته دنده جدید، دسته راهنما و برف پاک کن جدید، رادیو پخش با بلوتوث، رودری های جدید، صفحه کیلومتر جدید، صندلی های جدید (مشابه 207) با ایزوفیکس، طرح جدید پنل داشبورد، عایق کاپوت، غربیلک فرمان با آرم کرومی، فرمان برقی، قالپاق جدید، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان وکنسول میانی بین دو صندلی می شود.

رانا پلاس 6 دنده پانوراما چه زمانی عرضه می شود؟

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، نسخه جدید رانا پلاس پانوراما در سال ۱۴۰۰ وارد بازار می شود . ظرفیت تولید ۴۰۰ دستگاه گیربکس ۶ دنده دستی در روز در شرکت نیرو محرکه فراهم شده و از این هفته هم تولید روزانه شش دستگاه رانا پلاس پانوراما با این سیستم انتقال قدرت آغاز می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رانا پلاس پانوراما 6 دنده و هر آنچه باید درباره آن بدانید

  1. سینا گفته:

    ولی ای کاش تو این مدل پلاس دیسک ترمز عقب دیسکی بود نه اینکه تو رانا معمولی عقب دیسک بود الان تو پلاس کاسه ای شده. یجا پیشرفت میدن از یجا دیگه میدزدن. ۴چرخ دیسک خیلی خوبه . قیمت هم چون جا نیوفتاده بالاست. زیاد طلبه نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز