رانا پانوراما با گیربکس 6 سرعته روانه بازار می شود

لست سکند

رانا با سقف شیشه‌ای و گیربکس 6 سرعته دستی به زودی وارد بازار می شود.

به گزارش کاماپرس،‌ بعد از رونمایی رسمی از تارا خودروی جدید ایران خودرو و البته معرفی پژو ۲۰۷ با سقف شیشه ای، حالا نوبت راناست تا با طراحی و موتور جدید روانه بازار شود.قرار است ایران خودرو ، رانا پانوراما با گیربکس ۶ سرعته تولید کند.

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در این باره می گوید:« در بحث ارتقا محصولات جدید، ۲ مسیر را پیش گرفته ایم، یک مسیر بحث طراحی و تولید محصول جدید بود و مسیر دیگر هم ارتقا محصولات فعلی بوده است. در ارتقا محصولات فعلی توانستیم قدم‌های خوبی برداریم به عنوان مثال خودروی رانا ارتقا پیدا کرد که موجب رضایت بیشتر مشتریان شده است.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مقیمی در ادامه درباره تغییرات ظاهری و موتوری رانا می گوید:« توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶ سرعته طراحی و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم. موتور این خودرو را توانستیم تقویت و موتور TU۵ پلاس را توانستیم روی این خودرو جانمایی کنیم که این کار می تواند قدرت و گشتاور خودرو را بیشتر کند. »

راز آسمان پایتخت

رانا با گیربکس ۶ سرعته کم مصرف تر است

مدیر عامل ایران خودرو از کم مصرف بودن رانا سقف شیشه ای می گوید: «مجهز شدن رانا به گیربکس ۶ سرعته باعث افزایش رضایتمندی افراد در زمان رانندگی با این خودرو شده و در کاهش مصرف سوخت هم اثرگذار است. گیربکس ۶ سرعته حدود ۲.۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.

طراحی و تولید گیربکس ۶ سرعته را از سال گذشته دنبال کردیم، هدف اول این بود که بتوانیم این گیربکس را به صورت دستی تولید کنیم که طراحی آن سال گذشته به پایان رسید و اکنون آماده این هستیم که خط تولید این محصول را ظرف چند روز آینده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری برسانیم. موضوع بعدی هم طراحی گیربکس نیمه اتوماتیک است که یک نمونه آن را در بهمن ماه امسال رونمایی می‌کنیم و از سال ۱۴۰۰ می‌توانیم تولید آن را به انبوه برسانیم.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز