دیدار صمیمانه حرکت اولی‌ ها با همراه اول

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، امروز در برج ستاره ونک با مدیران شرکت‌های سرمایه پذیر حرکت اول دیدار داشت. طی این نشست، فعالان استارتاپی در فضایی دوستانه دغدغه‌ها خود را نسبت به آینده کسب و کارشان بیان کردند.

به گزارش کاماپرس، در این جلسه مدیران شرکت‌های آچاره، همراه مکانیک، پینکت، جاجیگا، آدرس و همچنین آلاء، دیجی شی، نبض و نت باکس حضور داشتند.

مهدی اخوان در این دیدار ضمن شنیدن صحبت‌های تمامی مدیران شرکت‌های حاضر، درباره برنامه راهبردی پنج ساله همراه اول سخن گفت. به گفته اخوان در راستای استراتژی پنج ساله راهبردی این مجموعه سه لایه کسب و کار در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها مربوط به سرمایه گذاری در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن همراه اول به بازیگر مهم حوزه سرمایه گذاری‌های خطر پذیر است. به همین منظور نیز شرکت «حرکت اول» تحت نظارت همراه اول شکل گرفت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات ایران از استارتاپ‌های حاضر در این نشست خواست تا سقف سطح توقع‌ خود را از ماهیت کسب و کارشان بالا ببرند و حتی با شرکت‌های بزرگی مثل همراه اول رقابت کنند. اخوان به شرکت‌های حاضر در جلسه اظهار کرد که مجموعه همراه اول برای رفع موانع آن‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

آریاک سفر

شرکت حرکت اول چه کاری انجام می‌دهد؟

شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول، به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری جسورانه گروه همراه اول، در سال 1397 با ماموریت توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه گذار خطر پذیر تاسیس شد. طبق اظهارات محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل شرکت حرکت اول، بخش عمده سرمایه گذاری‌های این مجموعه از نیمه دوم سال 1398 انجام شد. تاکنون حدود 670 شرکت برای جذب سرمایه از طریق حرکت اول اقدام کرده‌اند. با بررسی‌های صورت گرفته، 13 شرکت از ارزیابی‌های اولیه حرکت اول عبور کردند و وارد مرحله ارزش گذاری و عقد قرارداد شدند.

حرکت اول بر اساس برنامه تعهدی خود تا به حال حدود 315 میلیارد تومان تعهد سرمایه گذاری با شرکت‌های سرمایه پذیر ایجاد کرده و تقریبا 70 درصد این رقم را پرداخته است. عقد قرارداد با سه دانشگاه و تشکیل شرکت‌های مشترک با عنوان‌های هاب بهشتی، شیراز و اصفهان بخشی از اقدامات حرکت اول در سال‌های کاری آن است.

این شرکت به دنبال گسترش فعالیت خود در خارج از کشور است و تاسیس شرکت حرکت اول جهانی و سرمایه گذاری بر روی پلتفرم تجارت الکترونیکی را هم در برنامه دارد. این مجموعه برای اولین بار با کمک شرکت همراه اول مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطر پذیر را در کشور کسب کرد.

مرتبط با : گروه سرمایه‌گذاری حرکت اولهمراه اول
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز