دو عرضه اولیه بانکی دیگر در راه بورس تهران

این روزها، عرضه‌های اولیه در کانون توجهات سهامداران بازار سرمایه قرار دارند؛ عرضه‌هایی که درصد زیان‌دهی آن‌ها حتی به یک درصد هم نمی‌رسد.

به گزارش کاماپرس، پس از عرضه‌های اولیه شرکت‌های پتروشیمی و عرضه پرسروصدای شستا، این بار نوبت به دو زیرمجموعه بانک پاسارگاد رسیده تا بار دیگر، تنور بازار سرمایه داغ‌تر از همیشه شود.

این روزها کمتر کسی را می‌بینیم که از علاقه خود برای ورود به بازار سرمایه سخن نگوید.تمامی اقشار مردم، چه ان‌ها که علم ورود به این بازار را داشته و چه آن‌ها که کوچکترین آشنایی با آن ندارند، به دنبال تهیه کد بورسی و ورود به بورس هستند. بسیاری از کارشناسان دلیل این اقبال را عرضه‌های اولیه شرکت‌های دولتی در بورس می‌دانند؛ عرضه‌هایی که پول‌های بادآورده‌ای را به جیب سهامداران تزریق کرد. حالا این بار نوبت به بانکی‌ها رسیده تا با عرضه سهام زیرمجموعه‌های خود، هیزم این آتش را بیشتر کنند.

ماجرا از این قرار است که صبح امروز، مدیرعامل بانک صادرات ایران از عرضه اولیه دو زیرمجموعه بانک در سال جاری، علت رشد ۹۸ درصدی سهام و انتظار قیمت سهم و اثر کاهش سود بانکی بر این صنعت خبر داد.

او که در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت سجام در بانک صادرات ایران، در جمع خبرنگاران سخنرانی می‌کرد، در خصوص برنامه واگذاری زیرمجموعه‌های این بانک طی سال‌جاری گفت: «گروه مالی سپهر صادرات در نیمه راه قرار دارد و حدود 50 درصد امور پذیرش آن صورت گرفته و پس از آن عرضه اولیه سهام تامین سرمایه سپهر صادرات نیز در دستور کار قرار گرفته است.»

آریاک سفر

آمادگی برای عرضه سهام شرکت کارگزاری بانک صادرات

صیدی درباره عرضه اولیه سهام شرکت کارگزاری بانک صادرات ایران نیز توضیح داد: «اگر قرار بر این باشد که سهام کارگزاری‌ها نیز در بورس عرضه شوند، قطعاً یکی از آنها کارگزاری بانک صادرات ایران خواهد بود.»

حبابی بودن شاخص بورس از نظر آقای رئیس

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا بازار سهام در وضعیت فعلی با تداوم رکوردشکنی‌ها و روند صعودی دارای حباب است؟ گفت: «با توجه به ارزش‌گذاری شاخص‌ها، ارزیابی این است که بورس به‌طور کلی دارای حباب نیست اما ممکن است سهام برخی شرکت‌ها حباب داشته باشد، یا برخی با نرخ بنیادی هم قیمت باشد.»

دلیل رشد 98.5 درصدی «وبصادر»

صیدی درخصوص علت رشد 98.5 درصدی قیمت هر سهم «وبصادر» و از 64 به 127 تومان نیز توضیح داد: این سهم همانند دو تا سه بانک دیگر بورسی به ارزش‌های واقعی نزدیک می‌شود. اکنون بانک صادرات ایران با بیش از 230 هزار میلیارد تومان سپرده و حدود 300 هزار میلیارد تومان دارایی دارای ارزش روز بازار 22 هزار میلیارد تومانی است و جا دارد به ارزش ذاتی برسد.

اثرات کاهش سود بر صنعت بانکداری

وی درباره اثر کاهش سود بانکی بر این صنعت نیز گفت: سود سپرده‌ها کاهش پیدا نکرده و همان سودهای مصوب شورای پول و اعتبار است که در بعضی موارد رعایت نمی‌شد و در جلسه اخیر شورای هماهنگی بانک‌ها مقرر شد نظام‌بخشی بر سود بانکی صورت گیرد. بنابراین اثری بر سودآوری بانک نخواهد داشت ضمن اینکه انتشار اوراق گواهی سپرده با سود 18 درصد هم به رسمیت شناخته شده که در صورت درخواست تامین مالی بیشتر، اوراق سپرده آن را ممکن می‌کند.

مرتبط با : بانک صادرات
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دو عرضه اولیه بانکی دیگر در راه بورس تهران

  1. یاس گفته:

    سلام میشه عرضه اولیه ها رو حداقل هفته ای یکی دوتا بزارید،،
    اینطور ک به هر کد سهم خیلی کمی میرسه حداقل تعداد عرضه اولیه ها رو زیادتر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز