دومینوی اتهامات جنسی در آمریکا به مک‌دونالد رسید

لست سکند

پس از رسوایی جنسی بسیاری از مقامات و سلبریتی‌های آمریکایی، این بار نوبت به مک‌دونالد، معروف‌ترین رستوران زنجیره‌ای دنیا رسیده تا به اتهام آزار جنسی برنامه‌ریزی‌شده و نظام‌مند علیه کارکنان دادگاهی شود.

به گزارش کاماپرس، رسوایی اخلاقی در آمریکا این بار رنگ و بویی تازه گرفته و به نظر می‌رسد با وارد شدن مک‌دونالد به این بازی، این معضل از حالت فردی به حالت جمعی و سازمان‌یافته تغییر شکل یافته است.

داستان از چه قرار است؟

ائتلاف بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری دادخواستی علیه مدیران رستوران زنجیره‌ای مکدانلد مطرح و آنها را به اعمال آزار جنسی برنامه‌ریزی‌شده و نظام‌مند علیه کارکنان در سراسر جهان متهم کرد.

دادخواست شکایت علیه مکدانلد به دفتر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در هلند تحویل و در آن فهرست آزارهای جنسی بی‌شمار در شعبه‌های بزرگ‌ترین فست‌فود دنیا شمارش شده است؛ از جمله اقدام به تجاوز و قرار گرفتن در موقعیت بی‌شرمانه در آمریکا، پیشنهاد ارتقای مقام با برقراری رابطه جنسی در برزیل و قرار دادن دوربین مخفی در رختکن کارکنان زن در شعبه‌ای در فرانسه.

رخنه جریانی فاسد در مک‌دونالد

سو لانگلی، دبیر کل اتحادیه کارکنان صنعت غذایی در یک نشست خبری در ریودوژانیرو گفت: یک فرهنگ فاسد در راس سازمان رخنه کرده است و خوشحالیم که مدیران مکدانلد نتوانستند اقدامی معنادار علیه شکایت ما انجام دهند. جمیله فرلی، از کارکنان مکدانلد شعبه فلوریدا با کمترین دستمزد هم درباره ماجرای خود چنین افشاگری کرد: یک همکار مرد به بدن من دست زد و یکی دیگر پرسید برای تجاوز کردن به دختر یک‌ساله‌ام چقدر باید بدهد. وقتی مورد را گزارش دادم، ساعت کارم به شدت کم شد.

راز آسمان پایتخت

دخالت دستان کثیف در آمریکا

تنظیم‌کنندگان و ارائه‌دهندگان دادخواست از این رو هلند را برای پیشبرد اهداف خود برگزیده‌اند که نبض مکدانلد در اروپا در این کشور می‌زند. مدیران اتحادیه اعلام کرده‌اند هر گونه تلاش برای شکایت کردن از فساد اخلاقی مکدانلد در ایالات متحده (محل استقرار دفاتر و ساختمان مرکزی بزرگ‌ترین غول زنجیره‌ای فست‌فود دنیا) با اخلال دست‌های ناپاک مواجه می‌شود، چرا که فساد اخلاقی و جنسی در تمام ارکان رده بالا در آمریکا نفوذ کرده و پرونده را به سود مکدانلد مدیریت می‌کند.

هدف؛ رسیدن به راه‌حل میانه

هدف شاکیان نه رسیدن به پول، که وادار کردن مدیران ارشد مکدانلد به نشستن پای میز مذاکره و رسیدن به راه حل میانه است. مکدانلد اساسا زیر بار پذیرفتن مسئولیت رفتار کارکنان خود نمی‌رود، در حالی که ۹۰ درصد تجارت و کسب و کار آن با کسانی پیش می‌رود که لباس مکدانلد بر تن دارند و رستوران‌ها را مدیریت می‌کنند. کریستین براکاسن، دبیر کل اتحادیه‌های تجاری فدراسیون اروپایی کشاورزی، غذا و گردشگری معتقد است هر که لباس مکدانلد پوشیده، کارمند مکدانلد است.

دفتر مرکزی مکدانلد در آمریکا اعلام کرد به محض دریافت نسخه‌ای از دادخواست، بندهای آن را بررسی خواهد کرد. ضمن اینکه شرکت خود را نسبت به امنیت اخلاقی کارکنانش در سراسر جهان مسئول می‌داند. درست یک سال پیش ده‌ها شکایت از بدرفتاری جنسی در شعبه‌های مکدانلد در ایالات متحده مطرح شد و همزمان پلیس و نظام قضایی برزیل پرونده بررسی فساد اخلاقی نظام‌مند را در شعبه‌های مکدانلد در این کشور گشود.

عزم جدی برای ریشه‌کن کردن آزار جنسی

ریکاردو پاتا، رئیس اتحادیه کارگران عمومی برزیل گفت: بسیاری از این افراد که با آنها بدرفتاری شده سربه‌زیر و کم‌سن و آسیب‌پذیرند و ناگهان با شرایطی مواجه می‌شوند که زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد. امروز یک راهبرد نوین شکل گرفته و همه ما با هم این سرطان آزار جنسی را از بدنه مکدانلد حذف خواهیم کرد.

پایان پیام

 

مرتبط با : مک دونالد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز