دولت با «طرح جامع طلا» به دنبال چیست؟

لست سکند

به گفته معاون وزارت صمت، دولت در طرح جامع طلا به دنبال راهکارهای توسعه‌ای در زنجیره محصولات این فلز گرانبهاست.

به گزارش کاما پرس، طرح جامع طلا، پس از طرح جامع فولاد از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی درحال اجراست و قرار است که در این طرح بر مواردی همچون اکتشاف، فرآوری، صادرات و بازار داخل تمرکز شود.
طرح جامع طلا، براساس برنامه‌ریزی دولت و از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اجرایی می شود و مجتمع طلای موته (مجموعه تحت پوشش ایمیدرو) مجری تهیه و تدوین این طرح است.

بیشتر بخوانید:

این طرح در یک چارچوب کلی به تعیین استراتژی برای طلا در زمینه‌های مختلفی همچون بازار و بررسی میزان ذخایر این فلز در کشور می پردازد و قصد دارد میزان و نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه را برای کسب سود و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری تعیین کند.
خداداد غریب پور، معاون وزارت صمت با بیان اینکه طرح جامع طلا کلید خورده است، می گوید: با جمع آوری اطلاعات موجود در صنعت طلا و سیاست‌های این حوزه با همفکری بخش خصوصی، طرح فوق تهیه خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه ایمیدرو علاوه بر توسعه اکتشافات در تدارک تهیه یک نقشه راه پویا و توسعه‌ای برای صنعت طلا است، عنوان می کند: ما به دنبال همفکری با بخش خصوصی در تهیه این سند راهبردی هستیم که تا با تعیین سیاست‌های توسعه‌ای در آن، انتظارات ذینفعان توسط مشاور این طرح برآورده شود.

راز آسمان پایتخت

استفاده از تجربیات سایر کشورها

به گزارش مهر ، غریب پور ادامه می دهد: استفاده از تجربه دیگر کشورها و تعیین راهکارهای مناسب برای رونق بازار در صنعت طلا را از موضوعاتی می داند که در طرح جامع طلا دیده خواهد شد.
ناگفته نماند که به طور کلی درطرح های جامع با تکیه بر برنامه‌ریزی مدون و دانش تخصصی، بستر لازم برای سرمایه‌گذاری و افزایش تولید محصولات معدنی را فراهم کند تا از این راه شاهد تسریع در روند رشد و توسعه اقتصاد معدنی کشور باشیم.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز