دورخیز صنعت خودرو برای افتخارآفرینی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته‌های اخیر برای پیگیری از سرگیری تولید خودرو در این کشور و همچنین بسترسازی برای تولید مجدد خودروی ایرانی در سایت سنگال به سوریه سفر کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، وزیر صمت دولت سیزدهم در گفتگو با ایرنا بیان داشت: مشکلات صنعت خودرو در ایران، به معنی آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم. عده‌ای می‌گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ما است، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می‌تواند به افتخار ملی تبدیل شود.

در همین زمینه بخوانید:

وی افزود: در همین راستا برنامه‌ای ۲ ساله برای صنعت خودرو تدوین شده که اجرایی شدن آن، تحول جدی در این صنعت به دنبال خواهد داشت و اوج آن سال ۱۴۰۴ خواهد بود.

آریاک سفر

فاطمی امین اعلام کرد: برنامه ما تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال آینده است که در سال ۱۴۰۴ به سه میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و باید ۳۰ درصد آن معادل حدود یک میلیون دستگاه تا آن زمان، روانه بازارهای صادراتی شود. در این زمینه، راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید خودرو در خارج از کشور یکی از الزامات و راهکارها خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سایت‌ها و خطوط تولیدی در سنگال، جمهوری آذربایجان، سوریه و عراق داریم که یک به‌یک در حال فعال‌سازی و توسعه هستند و می‌تواند به نوعی صادرات محصولات فناورانه باشد. هفته گذشته خط تولید مربوط به ایران‌خودرو در سنگال که مدتی تعطیل شده بود، مجدد فعال شد.

پربازدیدترین ویدیوی امروز:

فاطمی‌امین ادامه داد: به‌جای صادرات خودروی کامل که ممکن است با برخی موانع تعرفه‌ای محدود شود، می‌توانیم قطعات خودرو به کشورهای نظیر سوریه، عراق، سنگال و جمهوری آذربایجان بفرستیم که موانع تعرفه‌ای نداشته یا کمتر این مشکلات را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: همچنین خودروهای تولید شده می‌تواند در اتحادیه‌هایی که کشورهای یاد شده عضو آنها هستند به فروش برسد و مزیت رقابتی در آن کشورها داشته باشیم.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “دورخیز صنعت خودرو برای افتخارآفرینی

  1. من گفته:

    آقا جان شما چرا نمیخواهید متوجه بشید ؟
    کجای دنیا تعویض چرم دور فرمان خودرو جزء آپشن و پلاس شدن و خودرو جدید حساب میشه ؟
    مسئولان عزیز !
    از شما انتظار فیلسوف بودن نیست ولی لااقل حداقل هارو بفهمید

  2. من گفته:

    به برچسب بغل خوردو می چسبونید ، بعد همه تون انگشتت به دهن می مانید که عجب چیزی درست کردیم
    مسئول کوتاه فکر !
    آخه با این کارها اگه می‌خواهید پیشرفت کنید اینو بدانید که در هند و پاکستان و حتی افغانستان خودرو را خود صاحبانش اینقدر چیز میز ازش آویزان میکنند که آدم فک میکنه عمو پورنگ یا عمه قزی است

  3. کارشناس گفته:

    میشه بفرمائین این چه ربطی به واردات داره.رونق اقتصاد در دنیا با صادرات و واردات امکان پذیره مازاد تولیدات صادر و کمبود وارد باید بشه این یک اصول در دنیا برای مملکت داریه . انحصار غلطه بفهمین

  4. حسین گفته:

    با انحصار به وجود امده امکان رشد وجود نداره درکش واقعا انقدر سخته !
    خلاصه ایشالله مازنده ایم و نتیجه داستان سرایی رو میبینیم واقعا چرا باید به فکر بهبود باشن وقتی مردم رو مجبور به صف کشیدن واسه خودرو میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز