دورخیز سکه برای فتح کانال های بالای 12 میلیون

قیمت سکه روز پنج شنبه به بالای 12 میلیون تومان رسید، نرخی که برخی آن را ادامه دار و برخی فعالان اقتصادی موقتی می دانند.

به گزارش کاماپرس، بازار سکه را می توان در حال حاضر به سه صورت تحلیل کرد، دسته اول از فعالان اقتصادی با امید به تصمیم جدید مجلس درباره تحریم ها معتقدند افزایش قیمت سکه ادامه دار خواهد بود.

دسته دوم فعالان اقتصادی اما معتقدند با سرکارآمدن بایدن و بازگشت به برجام بازار با کاهش قیمت روبه رو خواهد شد، دسته سوم نیز فعلا دست نگه داشته اند تا جو روز اول هفته بعد از دوهفته تعطیلی تکلیف قیمت ها را مشخص کند.

دنیای اقتصاد نوشت: با افزایش ارزش روز آخر، میزان بازدهی سکه در هفته گذشته به حدود۵/ ۱۱ درصد رسید و در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. نه دلار، نه انواع سکه و نه شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت، نتوانستند رشد ۲ رقمی را به ثبت برسانند.

افزایش بازدهی سکه در شرایطی رقم خورد که دو هفته قبل بیش از ۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و به کانال ۱۰ میلیون تومانی رفته بود. در آن مقطع زمانی، ریزش سکه به انتهای کانال ۱۰ میلیون تومانی موجب شده بود که انتظارات کاهشی در بازار بسیار فعال شوند.

آریاک سفر

بخش دیگری از سوخت افزایش قیمت سکه با برگشت اونس طلا به کانال هزار و ۸۰۰ دلار تامین شد. طلای جهانی از ابتدای ماه دسامبرتا ساعت ۴ بعدازظهر روز پنج‌شنبه حداقل نزدیک به ۵/ ۳ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود و در صورتی که به بالای هزار و ۸۵۰ دلار برود، می‌توان انتظار رشد بیشتری را نیز برای آن داشت.

دو بال رشد قیمتی سکه تمام

دو بال افزایشی قیمت سکه در هفته گذشته، رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و افزایش نرخ فروش دلار در بازار داخلی بود. سکه به احتمال زیاد در ابتدای هفته بیشتر روند قیمت دلار را جدی‌تر خواهد گرفت و پس از آن منتظر آغاز به کار بازارهای جهانی خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم سکه و ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز