دهن کجی بازار ارز به پیش‌بینی کاهشی آقای رئیس

در حالی که صبح امروز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از کاهش قیمت دلار در بازار خبر داده بود، این ارز با افزایش 178 تومانی بار دیگر رکوردشکنی کرد.

به گزارش کاماپرس، نرخ ارز در صرافی‌های بانکی، امروز نیز روندی صعودی داشت و برخلاف پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی، بار دیگر با رکوردشکنی همراه بود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از بازار ارز، نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی با افزایش ۱۷۸ تومانی روبرو شد؛ به طوری که ۱۷ هزار و ۲۰۸ تومان قیمت خورد. این در شرایطی است صرافی‌های بانک‌ها امروز دلار را با نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌کردند.

نرخ یورو نیز امروز در بازار ۱۸۱ تومان رشد قیمت داشت. هر یورو امروز در بازار ۱۸ هزار و ۶۰۰تومان بود.نرخ خرید یورو از مردم نیز ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان است.

پیش‌بینی رئیس کل بانک مرکزی چه بود؟

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ثبات به بازارها بازخواهد گشت، گفت: مردم و فعالان اقتصادی پشتیبان اصلی تلاش بانک مرکزی باشند.

آریاک سفر

همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتما سخت‌تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست. در آن روزها با شروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی‌ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم‌های بسیار بالا رسید.

وی افزود: با مدیریت بازارها و تدابیری که به کار گرفته شد، با وجود تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ‌های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.

به گفته همتی، این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سه‌ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا، انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آتی پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و تورم هدف اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همانطور که قبلا گفتم شرایط دشوار است، لیکن روند در حال بهبود و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

همتی ادامه داد: در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته‌های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست و امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می‌کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و ونیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

وی اظهار داشت: همراهی مردم و فعالان اقتصادی در بخش‌های تولید و صادرات، این بار پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزاران خواهد بود.

پایان پیام

 

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز