دنا پلاس بخریم یا رنو مگان؟

دنا پلاس و رنو مگان دو خودروی پرطرفدار در بازار کشور هستند. رنو مگان دیگر تولید نمی شود، اما دناپلاس روی خط تولید است. اما انتخاب کدام یک از این خودروها به نفع خریدار است؟

به گزارش کاماپرس، رنو مگان در حال حاضر تولید نمی شود، اما با توجه به افت قیمت نمونه‌های کارکرده این خودرو و هم سطح شدن با قیمت دنا پلاس صفرکیلومتر، شاید مقایسه فنی و ظاهری این دو خودرو بتواند به خریدار برای یک خرید بهتر کمک کند.

در مقایسه دنا پلاس و رنو مگان اتوماتیک باید به دو نکته توجه کنید: اول اینکه به دنبال خودروی صفرکیلومتر هستید؟دوم، چقدر اتومات بودن خودرو برای شما مهم است؟

رنو مگان با گیربکس اتوماتیک

رنو مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک مجهز به گیربکس اتوماتیک است. کیفیت ساخت بالاتر این خودرو به‌همراه بهره‌مندی از جعبه‌دنده اتوماتیک، باعث شده تا بسیاری از مشتریان ایرانی، سدان فرانسوی را به نمونه‌های صفرکیلومتر دنا پلاس ترجیح بدهند.

آریاک سفر

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

طراحی ظاهری دنا پلاس یا رنو مگان؟

دنا پلاس از مشتقات سمند است و نسبت به دنا معمولی، تغییراتی مثل جلوپنجره بزرگ‌تر به‌همراه تحولات جزئی چراغ‌ها و پروفیل جانبی را تجربه کرده است. از لحاظ امکانات رفاهی نیز، دنا پلاس از تجهیزات بیشتری مثل سانروف، نمایش‌گر لمسی بزرگتر، ایربگ جانبی، کروزکنترل و … سود می‌برد که البته برخی ‌از آن‌ها، در سال ۹۷ از این خودرو کنار گذاشته شدند.

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،نسل دوم رنو مگان که طی بازه ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ روی خط تولید رنو حضور داشت، از سال ۱۳۸۷ و با موتور ۱.۶ لیتری به جاده‌های ایران پا گذاشت. نسخه مجهز به پیشرانه ۲ لیتری این خودرو نیز از سال ۸۸ در لیست تولیدات شرکت پارس خودرو قرار گرفت و نهایتا تا سال ۱۳۹۳ مهمان این شرکت ماند.

رنو مگان ۲۰۰۰ علاوه بر توان بیشتر پیشرانه نسبت به مدل ۱۶۰۰، از تجهیزاتی مانند سنسور باران، ترمز EBD و تهویه اتوماتیک هم سود می‌برد. اما از نظر زیبایی ظاهری اگر سلیقه شما به سمت طراحی‌های مدرن‌تر تمایل دارد، دنا پلاس می‌تواند برنده این رقابت در بخش طراحی بدنه باشد؛ اما اگر هماهنگی و پختگی ظاهری را بیشتر مدنظر خود دارید، رنو مگان ۲۰۰۰ با قدمت بیش از ۱۸ سال هم‌چنان می‌تواند از جایگاهی شایسته در نزد شما بهره ببرد.

مقایسه رنو اتومات با دنا پلاس از نظر فنی

رنو مگان ۲۰۰۰ در بحث فنی، حرف‌های نسبتا زیادی برای گفتن دارد و یکی از نقاط قوت آن در مقایسه با رقبا، همین قدرت مناسب آن است که از پیشرانه تنفس طبیعی نشات می‌گیرد. این سدان فرانسوی، از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر نیرویی برابر با 132 اسب‌بخار قدرت و ۱۹۱ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند.

گیربکس چهاردنده اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به سوی چرخ‌های محور جلو را بر عهده دارد. شتاب صفرتاصد این خودرو ۱۳۸۵ کیلوگرمی، حدود 10 ثانیه برآورد شده است.

دنا پلاس به موتور ملی یا همان پیشرانه چهارسیلندر تنفس طبیعی‏EF7 تجهیز شده است تا نیرویی در حد 115 اسب‌بخار قدرت و 157 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی به محور جلو ارسال کند. دنا پلاس معمولی، ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن دارد و ۱۳.۵ ثانیه زمان می‌خواهد تا از حالت توقف، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

با مقایسه آمار ارائه‌شده، به‌راحتی می‌توان به برتری فنی رنو مگان در مقایسه با دنا پلاس معمولی پی برد.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز