دلیل عجیب برای گرانی گوجه فرنگی

از دلایل گرانی گوجه فرنگی می توان به صادرات بی رویه آن اشاره کرد، اما به تازگی تامین بذرهم دلیل دیگر برای گرانی گوجه فرنگی شده است.

به گزارش کاماپرس، بالا رفتن قیمت بذر گوجه فرنگی از تازه ترین مشکلات در سر راه کشاورزان است، به گفته یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس علت گرانی گوجه فرنگی بذر است.

تسنیم نوشت: نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

جلال محمودزاده با اشاره به افزایش نرخ گوجه‌فرنگی در استان اظهارکرد: مدتی دلیل افزایش نرخ این محصول، صادرات گوجه‌فرنگی بود اما هم اکنون صادرات آن متوقف شده است.

وی تصریح کرد: اما یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

آریاک سفر

ارز دولتی برای کود و سم قطع شد

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی ارز دولتی برای واردات کود و سم را و قطع کرده و هم اکنون سم و کود گلخانه‌ها با ارز آزاد از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقداری از قیمتی که افزایش می‌یابد را واسطه‌ها به جیب زده و متاسفانه کود به‌دست کشاورز نمی‌رسد در حالی که در سر مزرعه نرخ گوجه فرنگی بیش از هفت هزار تومان نیست.

محمودزاده افزود: متاسفانه سیستم بازاریابی و فروش آن نیز با مشکل مواجه است و دست وزارت جهاد کشاورزی نبوده بلکه دست وزارت غیرتخصصی صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهارکرد: بی‌تردید از تولید تا بازار مصرف محصولات کشاورزی باید دست یک وزارت خانه باشد اما دولت آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

قیمت گوجه فرنگی هر روز گران تر از دیروز

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز