دلایل کند شدن سرعت گوشی + راه‌های افزایش آن

لست سکند

معمولاً پس از چند ماه یا چند سال استفاده از تلفن همراه، کاربران زیادی متوجه کند شدن سرعت گوشی خود می‌شوند و سراغ تعیرگاه موبایل می‌روند. البته دلایل متفاوتی باعث کاهش سرعت موبایل می‌شود که بیشتر این علت‌ها ریشه در مشکلات نرم‌افزاری دارد. علت کند شدن سرعت گوشی سامسونگ، شیائومی، هوآوی و … تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و برخی اوقات کند شدن سرعت گوشی علتی ریشه‌ای‌ مانند فرسوده شدن باتری دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تعمیر موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در این مواقع باید تعویض باتری یا تعمیر گوشی را به یک تعمیرگاه موبایل حرفه‌ای سپرد تا متحمل هزینه‌های سنگین‌تری نشد. گاهی هم ممکن است با چند راهکار ساده این مشکل برطرف شود و بدون پرداخت هزینه تعمیر موبایل سرعت دستگاه تا حد خوبی افزایش می‌یابد. کاماپرس در ادامه، به بررسی دلایل کند شدن گوشی و ارائه راه حل‌هایی برای این مشکل می‌پردازد.

پر شدن حافظه داخلی

پر شدن فضای خالی حافظه داخلی یکی از دلایل اصلی کند شدن موبایل است. پر شدن ظرفیت حافظه باعث می‌شود تا سرعت ذخیره اطلاعات کاهش بیابد و همین امر باعث پایین آمدن سرعت دستگاه می‌شود. اجرا شدن برنامه‌های مختلف، ذخیره اطلاعات زیاد، عکس و فیلم و… باعث پر شدن حافظه گوشی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

به علاوه، اجرای هر برنامه موجب ذخیره مقداری از فایل اجرایی بر روی حافظه خواهد شد. این امر، به مرور زمان موجب شکل‌گیری حجم قابل توجهی از فضای حافظه با عنوان کش (Cache) می‌شود.

سیستم عامل اندروید در زمانی که حجم حافظه پر می‌شود، یک پیام هشدار برای کاربر نشان می‌دهد. در این هنگام، پاک کردن برنامه‌ها، عکس و فیلم‌های اضافه می‌تواند در حل این مشکل راهگشا باشد.

فعال بودن اپلیکیشن‌های پس زمینه

گاهی پیش می‌آید که اپلیکیشن‌های متعددی در پس زمینه گوشی فعال است. اجرای این برنامه‌ها، از منابع پردازشی گوشی استفاده و سرعت آن را کند می‌کند. به علاوه، برنامه‌های نصب شده به بخش‌های مختلف دستگاه از جمله اینترنت، شبکه داده و عملکرد کلی سیستم دسترسی دارد.

راه حل این مسئله، پاک کردن برنامه‌های بدون استفاده و غیر کاربردی است. همچنین برای مدیریت برنامه‌های اجرا شده بر روی گوشی می‌توان به قسمت تنظیمات و گزینه درباره دستگاه (About phone) مراجعه کرد.

سپس، گزینهBuild number را یافته و 7 بار بروی آن ضربه بزنید تا developer option فعال شود. پس از وارد شدن به این بخش، گزینه مربوط به Running services را انتخاب کنید. با پاک شدن برنامه‌های اضافی و غیر ضروری، علاوه بر رفع محدودیت رم گوشی، سرعت پردازش سیستم نیز بهبود پیدا می‌کند.

آپدیت شدن سیستم عامل یا برنامه‌ها

گاهی اوقات، برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم عامل برای رفع باگ‌های احتمالی با اجازه یا بدون اجازه کاربر به‌روزرسانی می‌شوند. آپدیت شدن برنامه‌ها در روند پردازش دستگاه تاثیر می‌گذارد و باعث کند شدن سیستم می‌شود.

برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات گوشی رفته و گزینه About device را انتخاب کنید. سپس، با انتخاب گزینه به روزرسانی برنامه‌ها یا software update وارد صفحه تنظیمات به روزرسانی دستگاه شوید. در انتها، تیک مربوط به Auto update را خاموش کنید.

نور و رزولوشن زیاد دستگاه

نور و رزولوشن زیاد نمایشگر باعث کند شدن گوشی می‌شود و بر روی عملکرد سخت‌افزاری و پردازنده‌های دستگاه اثر می‌گذارد. برای کاهش روشنایی دستگاه به تنظیمات گوشی رفته و پس از انتخاب گزینهScreen resolution، عبارت display را انتخاب کنید.

علاوه بر آن یکی از روش‌های بسیار ساده و کاربردی برای افزایش سرعت گوشی، راه اندازی مجدد دستگاه یا restart است. این کار باعث می‌شود تا برخی از اختلالات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه برطرف شود و سرعت پردازش گوشی بالا برود.

کاهش عمر باتری

معمولاً باتری گوشی پس از دو یا سه سال استفاده با کاهش ظرفیت مواجه می‌شود. زمانی که عمر باتری کاهش می‌یابد، قسمت زیادی از شارژ باتری پس از شارژدهی هدر می‌رود و به گرما تبدیل می‌شود. این گرما بر روی عملکرد پردازنده تاثیر می‌گذارد و باعث کند شدن دستگاه می‌شود. در این هنگام توصیه می‌شود که باتری گوشی تعویض شود.

تعمیرگاه موبایل معتبر سراغ دارید؟

گوشی‌های هوشمند جدید بدنه‌ای یکپارچه دارند و کاربر نمی‌تواند باتری دستگاه را به راحتی تعویض کند؛ بنابراین این کار باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. به علاوه، اغلب افراد به دلیل آن که اطلاعات شخصی و حساسی در گوشی خود دارند از اینکه موبایل خود را به یک فرد ناشناس برای تعمیر بسپارند بسیار نگران می‌شوند.

هوم سرویز، با ارائه خدمات تعمیر موبایل در محل این نگرانی را بر طرف کرده است. بخش بزرگی از کیفیت تعمیر موبایل در گرو مهارت تعمیرکار موبایل است تا دستگاه را به خوبی را بررسی کند و ایراد آن را شناسایی کند.

هوم سرویز با تیم تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب خود در تلاش است تا علاوه بر ارائه بهترین خدمات در محل، مشتریان کمترین هزینه تعمیر موبایل را متحمل شوند. متقاضیان خدمات تعمیر در محل می‌توانند با مراجعه  به وبسایت این مجموعه از خدمات متنوع هوم سرویز مانند تعمیر لوازم خانگی، تعمیر کامپیوتر، نظافت منزل، سمپاشی، تعمیر خودرو و… برخودار شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز