دلایل کاهش قیمت دلار در شرایط کنونی چیست؟

لست سکند

قیمت دلار در ساعات معاملاتی پایانی دیروز تا کانال 26 هزار تومانی هم سقوط کرد، اما بار دیگر تغییر مسیر داد و 27 هزار تومان شد. در حال حاضر این ارز خارجی با نرخ 27 هزار و 285 تومانی معامله می‌شود. به گفته اکبر کمیجانی، رئیس کل بانک مرکزی، در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت دلار از 28 هزار تومان به 26 هزار تومان بودیم و انتظار بر ادامه دار شدن این روند است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما تحلیلگران نظر دیگری دارند و معتقدند که بعد از رشد ناگهانی قیمت دلار و افزایش رکود سالیانه، در حال حاضر قیمت این ارز وارد فاز اصلاحی شده است. همانطور که در آغاز معاملات امروز، قیمت دلار با ثبت تغییرات مثبتی شروع به کار کرد و همچنان در کانال 27 هزار تومانی به سر می‌برد.

در حال حاضر اخبار مثبتی از جانب مذاکرات برجام وجود ندارد و اظهار نظر وزیر خارجه جدید کشور هم به بدبینی‌ها درباره توافقات دامن زده است. وزیر خارجه ایران اعلام کرده که تا سه ماه آینده در مورد برگزاری دور جدید مذاکرات تصمیم گیری خواهد شد! حتی یک روزنامه لبنانی به مسئله برجام پرداخته و اینگونه عنوان کرده که «مذاکرات برجام در کماست و ایران خود را برای یک زمستان طولانی آماده می‌کند».

در نتیجه به نظر می‌رسد سیگنال نزولی از سمت اخبار مذاکرات کاملا منتفی شده و باید دید دو متغیر کلیدی دیگر، یعنی ادامه مذاکرات ایران و عربستان و شروع به کار ریاست جدید بانک مرکزی، تا چه حد بر اوضاع ارزی کشور اثر گذار خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

تزریق دلار و کاهش قیمت آن

برخی از کارشناسان به این موضوع اشاره کرده‌اند که اظهارات اخیر ریاست جمهوری در مورد کنترل نرخ ارز و تورم، در کاهش قیمتی دلار بی‌اثر نبوده است.

آن‌ها سخنان رئیسی را نشانه‌ای از شروع ارزپاشی در بازار دانسته و گفته‌اند که دولت از طریق عرضه ارز به بازار، سعی در کاهش قیمت دلار دارد و تا امروز هم موفق عمل کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز