دلالان فاقد مجوز بورس در کمین متقاضیان سهام

افزایش روزافزون متقاضیان خرید سهام و آشنا نبودن این افراد به تجزیه و تحلیل سهام شرکت های بورس خطر به دام افتادن آنها توسط  دلالان بورسی فاقد صلاحیت و مجوز لازم را در پی داشته است.

به گزارش کاماپرس، این روزها مطلوب بودن وضعیت معاملات بازار سرمایه و رشد قابل توجه شاخص بورس، فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در اختیار عموم مردم قرار داده است اما استفاده از این فرصت ها نیازمند دانش و تجربه کافی برای خرید سهام ارزنده و دارای پشتوانه است.

با توجه به تازه کار بودن بخش بزرگی از سهامداران بورس تهران، دلالان و واسطه هایی که بدون داشتن مجوز اقدام به ارائه مشاوره و حتی معامله از جانب متقاضیان می کنند، رشد نگران کننده ای داشته است.

توصیه مهم به سرمایه گذاران غیرحرفه ای بازار سرمایه

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از مسئولانی است که در این باره به سهامداران و متقاضیان خرید سهام هشدار داده است. بنا به اعلام مهر، خدابخش با بیان این که چنانچه افراد تخصص و دانش لازم درباره بورس داشته باشند می‌توانند به طور مستقیم در این بازار سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار به سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای توصیه می‌کند از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری، سبد گردان‌ها و یا مشاورین حرفه‌ای به بورس وارد شوند.

آریاک سفر

وی استفاده از شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری را نیز راهکار دیگر پیش روی افراد برای سرمایه گذاری بورسی عنوان کرد و یادآور شد: همه این شرکت‌ها مجوزهای لازم را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کرده اند و صحه گذاری لازم توسط متولی بازار سرمایه برای این نهادهای تخصصی صورت گرفته است.

خدابخش تاکید کرد: حتماً به مجوز این شرکت‌ها برای استفاده از ظرفیت آنها دقت لازم صورت گیرد. چرا که ممکن است برخی افراد بدون داشتن مجوز اقدام به انجام این کار حرفه‌ای کنند که مورد تائید سازمان نخواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز