دلار 500 تومان ارزان شد؛ آماده باش سقوط دلار به کانال 23 هزار تومانی

بر اساس گزارش رسانه ها دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 4اسفندماه به قیمت 24 هزار و 600 تومان معامله می شود که 500 تومان از قیمت روز گذشته کمتر است.

به گزارش کاماپرس، حال و هوای بازار غیررسمی ارز که واسطه ها و دلالان آن در محدوده میدان فردوسی تا خیابان منوچهری متمرکز هستند این روزها چند درجه سردتر از خیابان های پیرامون این محدوده است. اخبار و توئیت هایی که خبرنگاران داخلی و خارجی منتشر می کنند توافق بر سر بازگشت آمریکا به برجام را دست یافتنی تر از قبل جلوه داده و واسطه هایی که خرید دلار را به طمع گران شدن اسکناس آمریکایی تا شب عید انجام داده بودند حالا با بازاری بدون مشتری مواجه اند.

یک بمب خبری که برای مثال می تواند خبر دیدار مستقیم بین وزیرخارجه ایران و وزیر خارجه آمریکا در نشست آتی 4 به اضافه یک باشد می تواند موج نزولی دیگری در بازار ارز ایجاد کند.

روند دلار بدون محرک های اینچنینی نیز منفی خواهد بود اما سرعت و شتاب نخواهد داشت و احتمالا یک سقوط دنباله دار نیز از آب درنخواهد آمد. با این وجود باقی ماندن دلار در کانال 24 هزار تومان نیز تا پایان این هفته بعید به نظر می رسد و به احتمال فراوان دلار در هفته جاری به کانال 23 هزار تومان سقوط می کند.

دنیای اقتصاد گزارش کرده است که حواله درهم امارات هم که چسبندگی قیمت با دلار آمریکا دارد امروز با کاهش 30 تومانی و ۰.۴۵ درصدی، از ۶,۸۴۰ تومان به ۶,۸۱۰ تومان رسیده است.

آریاک سفر

سکه از دلار پیروی نکرد

سکه برخلاف دلار امروز کاهش قیمت نداشت و البته گران تر هم نشد. این کالای سرمایه ای امروز بدون تغییر قیمت ماند تا افت قیمت بیش از 750 هزار تومانی در دو روز گذشته کمی استراحت کند. سکه امامی امروز هم مثل دیروز به قیمت 11 میلیون و 150 هزار تومان فروخته شد. ثبات قیمت سکه و مقاومت آن در برابر تخلیه حباب را می توان به افزایش قیمت اونس جهانی طلا و طلای 18 عیار داخلی نسبت داد که هر کدام حدود 2 درصد افزایش قیمت داشتند.

 

 

 

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز